|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET ŞENOL (msenol@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kısmi diferansiyel denklemler için nümerik yöntemleri kavrama ve bu yöntemlerle denklem çözebilme. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar.
PÇ-2 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde matematik bilgilerini ekleyerek, matematiğin tüm yönlerini kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir. PÇ-3 Matematikteki güncel konulara hakim olur. Analiz ve cebir alanın da yeni teorik ve uygulamalı konuları kavrar. PÇ-10 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. PÇ-15 Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Parabolik, eliptik ve hiperbolik kısmi diferansiyel denklemler, sonlu elemanlar yöntemi, sonlu hacim yöntemi ve analitik yöntemler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sınıflandırma, Sonlu Fark gösterimi. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
2 | Parabolik KDD: Explicit and implicit şemalar. Uyumluluk, Kararlılık ve Yakınsama. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
3 | Parabolik KDD: Explicit and implicit şemalar. Uyumluluk, Kararlılık ve Yakınsama. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
4 | Eliptik KDD: Laplace / Poisson PDE ADI ve SOR şemaları. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
5 | Eliptik KDD: Laplace / Poisson PDE ADI ve SOR şemaları. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
6 | Hiperbolik denklemler: Sonlu fark şemaları, Karakteristik metodu. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
7 | Hiperbolik denklemler: Sonlu fark şemaları, Karakteristik metodu. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sonlu elemanlar yöntemi. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
10 | Sonlu elemanlar yöntemi. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
11 | Sonlu hacim yöntemi. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
12 | Sonlu hacim yöntemi. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
13 | Tanh metodu. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
14 | Yardımcı denklem yöntemi. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
15 | Alt denklem yöntemi. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | The Numerical Solution of Ordinary and Partial Differential Equations, Granville Sewell, John Wiley & Sons, 2005. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 14 | 84 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 190 |