|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TURİST REHBERLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MEHMET BÜYÜKATA (mehmetbuyukata@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÜLBİN İNCE, MEHMET BÜYÜKATA, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Özgüven kazandırıcı etkinlikler geliştirmek ve ekip bilincini sağlamak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 |
PÇ-1 Turist rehberliği ile ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-2 Seyahat hizmetleri ve turist rehberliği alanındaki yasal düzenlemeler ve mesleki standartları bilir. PÇ-3 Turizm ve Seyahat İşletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevresel faktörleri bilir. PÇ-4 Seyahat işletmelerinde verilen tanıtım, bilgilendirme, rehberlik, ulaşım, toplantı-kongre organizasyonu ve diğer hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir. PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. PÇ-8 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-10 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. PÇ-11 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-12 Seyahat işletmelerinde yapılan acenta işlemleri, tur planlama, tur operatörlüğü ve operasyon yönetimi, rehberlik hizmetleri uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır. PÇ-13 Türkiye’nin tarihi ve turistik yerleri hakkında detaylı bilgiye sahip olur. PÇ-14 Kültür turlarında gruplara liderlik ederek, ziyaret edilen bölgelerin kültürel ve coğrafi özelliklerini ayrıntılı olarak tanıtır. PÇ-17 Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar. PÇ-18 Üstlerine karşı saygılıdır ve onlardan aldığı görevleri eksiksiz yerine getirerek, kriz anlarında kendi çözümünü kendisi üretir. PÇ-19 Olağandışı durumlarda kendi görevi dışında kalan görevleri de yerine getirerek çalışma arkadaşlarına yardım eder. PÇ-20 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir. PÇ-21 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. PÇ-22 Dünya ülkelerindeki turizm ve seyahat faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-23 Dünya üzerindeki değişik dinlerin tarihi ve temel kuralları hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-24 Herhangi bir konuyu anlaşılır bir şekilde sunma yeteneği kazanır. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Özgüven kazandırıcı etkinlikler geliştirmek ve ekip bilincini sağlamak | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Kişisel gelişime yönelik eğitim | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi |
| 2 | Beden dili | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi |
| 3 | Mülakat teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi |
| 4 | Firma ziyaret planlaması | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi |
| 5 | Firma ziyareti-özel sektör | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi |
| 6 | Marka olmuş işletmelerin analizi | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi |
| 7 | Firma ziyareti-Kamu sektörü | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İşletme sorunlarının analizi | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi |
| 10 | Yaratıcı proje geliştirilmesi | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi |
| 11 | Firma ziyareti | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi |
| 12 | Firma ziyaretlerinden çıkan sonuçların sunulması | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi |
| 13 | Başarı hikayeleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi |
| 14 | Programın gelişimine yönelik beyin fırtınası | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi |
| 15 | GENEL SINAV HAZIRLIK | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 86 | ||