Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / MAT505 - MATEMATİK (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: MAT505 Adı: PERTURBASYON METODLARI I Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MATEMATİK (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET ŞENOL (msenol@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Perturbasyon metotları yardımıyla fiziksel problemlerin çözümünü araştırmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 PÇ-1 Analiz, Uygulamalı matematiğin, Geometri ve Cebirin bazı alt toerileri hakkındaki temel teoremleri yeni problemlere uygulayabilir.
PÇ-3 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgileri jmatematik problemlerin çözümleri için kullanır.
PÇ-10 Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme.
PÇ-16 Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme.
PÇ-17 Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Perturbasyon metotları, Çok ölçekli metot, sınır tabaka problemleri, serbest salınım.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Açılımlar, gösterge fonksiyonları ve mertebe sembolleri. Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap.
2 Asimptotik seriler ve Asimptotik açılımlar. Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap.
3 İkinci dereceden denklemler, kübik denklemler. Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap.
4 Yüksek mertebeden denklemler ve transandantal denklemler. Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap.
5 İntegrallerin açılımı, parçalı integral. Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap.
6 Laplace Yöntemi, En Dik İniş Yöntemi Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap.
7 Duffing Denklemleri:Direkt açılım, Lindstedt-Poincare Tekniği. Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap.
8 Ara Sınav
9 Duffing Denklemleri: Renormalizasyon Yöntemi, Çoklu Ölçek Yöntemi, Ortalama Alma Yöntemi. Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap.
10 Doğrusal sönümlü osilatör: Direkt açılım, Lindstedt-Poincare Tekniği. Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap.
11 Doğrusal sönümlü osilatör: Renormalizasyon Yöntemi, Çoklu Ölçek Yöntemi, Ortalama Yöntemi Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap.
12 Kendinden uyarılan osilatörler: Direkt açılım, Renormalizasyon Yöntemi. Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap.
13 Kendinden uyarılmış osilatörler: Çoklu Ölçek Yöntemi, Ortalama Alma Yöntemi. Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap.
14 Kuadratik ve kübik doğrusal olmayan sistemler: Direkt açılım, Renormalizasyon Yöntemi Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap.
15 Kuadratik ve kübik doğrusal olmayan sistemler: Lindstedt-Poincare Tekniği, Çoklu Ölçek Metodu. Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Nayfeh, Ali H. Perturbation methods. John Wiley & Sons, 2008.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 6 14 84
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 2 16
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 8 2 16
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 190