|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZARİFE ZARARSIZ (zarifezararsiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ZARİFE ZARARSIZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Analiz, Uygulamalı matematiğin, Geometri ve Cebirin bazı alt toerileri hakkındaki temel teoremleri yeni problemlere uygulayabilir. PÇ-4 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanabilme ve ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanabilme. PÇ-5 Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) PÇ-6 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanabilme. |
Yazılı Sınav |
|
DÖÇ-2 |
PÇ-2 Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. PÇ-5 Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) PÇ-6 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanabilme. PÇ-7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olabilme. PÇ-8 Çalışma hayatında etik sorumlulukların gereklerini yerine getirebilme. PÇ-9 Bilim tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi edinebilme. |
Seminer-Sunum-Rapor |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İnterval Değerli Bulanık Kümeler ve Cebirsel Özellikleri | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
2 | İnterval Değerli Bulanık Kümeler ve Cebirsel Özellikleri | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
3 | İnterval Değerli Bulanık Kümelerin Metrik Yapısı | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
4 | İnterval Değerli Bulanık Kümelerin Metrik Yapısı | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
5 | Bulanık Sayıların Yakınsak Dizi Uzayları | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
6 | Bulanık Sayıların Sınırlı Dizi Uzayları | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
7 | Fuzzy Sayıların Lakunary Yakınsak Dizilerinin Uzayı | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sezgisel Bulanık Kümeler | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
10 | Sezgisel Bulanık Kümeler | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
11 | Nötrosofik Kümeler | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
12 | Nötrosofik Kümeler | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
13 | Çift Kutuplu Bulanık Kümeler | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
14 | Çift Kutuplu Bulanık Kümeler | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
15 | Çift Kutuplu Bulanık Kümeler | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 0 | |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 6 | 2 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 2 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 15 | 6 | 90 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 10 | 60 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |