|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET ŞENOL (msenol@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Matlab programa dili yardımıyla matematiksel problem çözme. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Analiz, Uygulamalı matematiğin, Geometri ve Cebirin bazı alt toerileri hakkındaki temel teoremleri yeni problemlere uygulayabilir. PÇ-2 Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. PÇ-3 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgileri jmatematik problemlerin çözümleri için kullanır. PÇ-4 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanabilme ve ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanabilme. PÇ-5 Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) PÇ-13 Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. PÇ-17 Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Matlab ile denklem çözme, grafik çizme, sembolik işlemler, diferansiyel denklemler, nümerik yöntemler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Diziler: Vektörler ve matrisler. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
2 | Doğrusal denklem sistemleri. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
3 | Polinomlarla işlemler. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
4 | 2-boyutlu grafikler. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
5 | 3-boyutlu grafikler. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
6 | Programlama: koşul ifadeleri, if, elseif, else, switch. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
7 | Döngü ifadeleri: for, while. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sembolik işlemler, integraller. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
10 | Sembolik limit ve türev. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
11 | Nümerik işlemler: kök bulma. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
12 | Yaklaşık hesap yöntemleri. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
13 | Diferansiyel denklemlerin nümerik çözümleri. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
14 | Lineer olmayan cebirsel denklemlerin köklerinin bulunması. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
15 | Nümerik Türev ve integral. | Anlatma Yöntemi, Grup çalışması, Soru Cevap. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Matlab ile Nümerik Analiz, S. Gültekin, Üniversite Yaıncılığı. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 14 | 84 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 190 |