|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM VE SEYAHAT HİZMETLERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KAYHAN KARAKAYA (kayhankarakaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KAYHAN KARAKAYA, AKİF ALAŞHAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı öğrencilerin uluslar arası turizm tanıtımı ile ilgili kavramlar, uluslar arası turizm tanıtım planlaması, kullanılan tanıtım araçları, özellikle Türkiye’nin ve aynı zamanda rakip ülkelerin uluslar arası turizm tanıtım faaliyetleri konularındaki kazanımlarını arttırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Turizm ve Seyahat İşletmeciliği ile ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-2 Turizm ve Seyahat İşletmeciliği alanındaki yasal düzenlemeler ve mesleki standartları bilir. PÇ-3 Turizm ve Seyahat İşletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevresel faktörleri bilir. PÇ-4 Seyahat işletmelerinde verilen tanıtım, bilgilendirme, rehberlik, ulaşım, toplantı-kongre organizasyonu ve diğer hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir. PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-7 Seyahat işletmelerinde kullanılan bilgisayar otomasyon sistemlerinin nasıl çalıştığını bilir ve bu sistemleri kullanır. PÇ-9 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-10 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-11 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. PÇ-12 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-13 Seyahat işletmelerinde yapılan acenta işlemleri, tur planlama, tur operatörlüğü ve operasyon yönetimi uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır. PÇ-14 Rezervasyon alma, otel ve diğer konaklama işletmeleri ile koordinasyon kurma, müşteri ilişkileri yönetimi, hesap işleme, muhasebe ve kayıt işlemlerini bilir ve uygular. PÇ-15 Satış pazarlama, kongre ve fuar organizasyonlarında ekip elemanı olarak takım çalışmasına katılır. PÇ-17 Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar. PÇ-18 Üstlerine karşı saygılıdır ve onlardan aldığı görevleri eksiksiz yerine getirerek, kriz anlarında kendi çözümünü kendisi üretir. PÇ-19 Görevi ile ilgili rapor hazırlar ve üstlerine sunar. PÇ-20 Olağandışı durumlarda kendi görevi dışında kalan görevleri de yerine getirerek çalışma arkadaşlarına yardım eder. PÇ-21 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir. PÇ-22 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Turizm tanıtımı kavramı, uluslararası tanıtım süreçleri, kullanılan araçlar, Türkiye tanıtım Stratejisi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanıtım, uluslar arası tanıtım, turistik tanıtım, uluslar arası turizm tanıtımı vb. kavramlar | |
2 | Tanıtım, uluslar arası tanıtım, turistik tanıtım, uluslar arası turizm tanıtımı vb. kavramlar | |
3 | Tanıtma türleri (ekonomik, sosyo-kültürel, siyasal gibi) ve uluslar arası turistik tanıtıma etkileri | |
4 | Turistik Tanıtma ve SWOT analizi | |
5 | Dış Tanıtım Teknikleri | |
6 | Özel İlgi Turizmi ve Tanıtım | |
7 | Din Turizmi ve Tanıtım | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uluslar arası turistik tanıtım sürecinde uyulması gereken kurallar | |
10 | Uluslar arası turistik tanıtım sürecinde uyulması gereken kurallar | |
11 | Türkiye’nin ve rakip ülkelerin uluslar arası turistik tanıtımında görevli örgüt ve kurumlar | |
12 | Türkiye’nin ve rakip ülkelerin uluslar arası turistik tanıtımında görevli örgüt ve kurumlar | |
13 | Türkiye’nin uluslar arası turizm tanıtım faaliyetleri | |
14 | Türkiye Turizm Stratejisi (2023) belgesinde uluslararası turistik tanıtıma yönelik amaç ve hedefler | |
15 | Türkiye Turizm Stratejisi (2023) belgesinde uluslararası turistik tanıtıma yönelik amaç ve hedefler | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | TURİZMDE TANITMA Prof. Dr. Bahattin Rızaoğlu | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Sunumlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 104 |