|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İKTİSAT(DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERDAR ÖZTÜRK (serdarozturk@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Makro iktisadi analiz tekniklerini tarihsel ve güncel iktisadi sorunlara uygulayabilmelerini sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İktisadi sorunları analiz edebilme ve ileri düzeyde politika önerileri sunabilir. |
PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-6 İktisat politikalarının etkilerini inceleyebilme ve uygulanan politikaları analiz edebilme becerisine sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-16 Sektör ve makroekonomi bazında ekonomiyi değerlendiren rapor hazırlama donanımına sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Makro iktisadi verileri takip edebilir ve yorumlayabilir. |
PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-6 İktisat politikalarının etkilerini inceleyebilme ve uygulanan politikaları analiz edebilme becerisine sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-16 Sektör ve makroekonomi bazında ekonomiyi değerlendiren rapor hazırlama donanımına sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Makro iktisadi kavramları, teorileri, modelleri ve politikaları açıklayabilir. |
PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-6 İktisat politikalarının etkilerini inceleyebilme ve uygulanan politikaları analiz edebilme becerisine sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-16 Sektör ve makroekonomi bazında ekonomiyi değerlendiren rapor hazırlama donanımına sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Toplam arz ve talep dinamikleri, rasyonel beklentiler ve iktisat politikası, Beklenti etkileri ve iktisat politikası, hükümet bütçe açığı, açık ekonomi, para, yeni Keynesyen iktisat, iktisadi büyüme teorileri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Merkantilizm | Anlatım |
| 2 | Fizyokrasi | Anlatım |
| 3 | Geleneksel (Klasik) İktisat | Anlatım |
| 4 | Adam Smith ve "Ulusların Zenginliği" | Anlatım |
| 5 | Klasik İktisatta Denge, Jean-Baptiste Say ve Say Kanunu | Anlatım |
| 6 | Ricardo ve Rant Teorisi | Anlatım |
| 7 | Neoklasik İktisat | Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Keynesyen İktisat ve 1929 Krizi | Anlatım |
| 10 | Keynesyen İktisatta denge, Basit Keynesyen Model | Anlatım |
| 11 | IS-LM Modeli, Philips Eğrisi | Anlatım |
| 12 | Monetarist İktisat ve Modern Miktar Teorisi | Anlatım |
| 13 | Yeni Klasik İktisat | Anlatım |
| 14 | Arz Yanlı İktisat | Anlatım |
| 15 | Yeni Keynesyen iktisat | Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ersan Bocutoğlu, Karşılaştırmalı Makro İktisat Teoriler ve Politikalar, Ekin Basım Yayın, 2013 | |
| 2 | M. Merih Paya, Makro İktisat, Türkmen Kitabevi - Akademik Kitapları, 2013 | |
| 3 | M. Hanifi Aslan, Makro İktisat Politikası, Alfa Aktüel Yayınları, 2008 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 11 | 11 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 15 | 3 | 45 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 15 | 3 | 45 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 165 | ||