|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İKTİSAT(DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AYSUN ÖZEN (aysun@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Kamu ekonomisi ile ilgili temel ilkeleri öğretmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kamu malları kavramını bilir. |
PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. |
|
| DÖÇ-2 | Dışsallıklar kavramı hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ- |
|
| DÖÇ-3 | Fayda- Maliyet analizi yapar. |
PÇ- |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş | Anlatım |
| 2 | Refah İktisadı | Anlatım |
| 3 | Refah İktisadı | Anlatım |
| 4 | Piyasa Başarısızlıkları ve Devletin Ekonomik Gerekçesi | Anlatım |
| 5 | Tam Kamusal Malların Etkinlik Koşulları | Anlatım |
| 6 | Tam Kamusal Malların Etkinlik Koşulları | Anlatım |
| 7 | Tam Kamusal Malların Etkinlik Koşulları | Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kamu Mallarında Bedavacılık Sorunu ve Çözümleri | Anlatım |
| 10 | Tercih Açıklatma Mekanizmaları: Edward Clarke Modeli | Anlatım |
| 11 | Tercih Açıklatma Mekanizmaları: Tideman- Tullock Modeli | Anlatım |
| 12 | Tercih Açıklatma Mekanizmaları: Groves- Loeb Modeli | Anlatım |
| 13 | Kamu Mallarına Kaynak Tahsis Mekanizmaları | Anlatım |
| 14 | Kamu Mallarına Kaynak Tahsis Mekanizmaları | Anlatım |
| 15 | Genel Değerlendirme | Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | 1-Hülya Kirmanoğlu, Kamu Ekonomisinin Analizi, Beta Yayınları, 2009. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| ders kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 8 | 10 | 80 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 11 | 22 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 191 | ||