|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BİYOLOJİ(DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ERDOĞAN ÇİÇEK (erdogancicek@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı populasyon genetiği ile ilgili bilgilerin ve populasyonların genetik analizinde kullanılan yöntemlerin öğretilmesidir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Populasyonların genetik yapısını etkileyen faktörleri tanımlayabilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Gen havuzu, allel frekansları, Hardy Weinberg ile ilgili kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Populasyonların genetik yapısı, doğal seçilim, gen havuzundaki allel sıklığı, Hardy-Weinberg yasası, populasyonların evrimi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Genetik ve populasyon genetiği | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Populasyon gen havuzundaki allel sıklıkları ve değişimleri | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Genotip ve allel sıklığı ilişkisi, Hardy Weinberg. | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Çoklu alleller ve X bağlantılı özellikler için sıklığın hesaplanması | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Doğal seçilim ve allel sıklığı | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Mutasyon ve yeni allel oluşumları | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Göç ve gen akışı değişimleri | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Genetik sürüklenme | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Genetik sürüklenme | Anlatma Yöntemi |
| 11 | İlgili makalelerin okunup tartışılması | Tartışma, soru-cevap |
| 12 | İlgili makalelerin okunup tartışılması | Tartışma, soru-cevap |
| 13 | İlgili makalelerin okunup tartışılması | Tartışma, soru-cevap |
| 14 | İlgili makalelerin okunup tartışılması | Tartışma, soru-cevap |
| 15 | İlgili makalelerin okunup tartışılması | Tartışma, soru-cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Klug, W. S., Cummings, M. R., Charlotte, A. S., Genetik Kavramlar, Palme Yayıncılık | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Klug, W. S., Cummings, M. R., Charlotte, A. S., Genetik Kavramlar, Palme Yayıncılık | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 192 | ||