Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TAR625 - TARİH (DOKTORA)

Kodu: TAR625 Adı: KAFKASYA TARİHİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı TEKİN TUNCER (tekintuncer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
TEKİN TUNCER,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Kafkasya Türk tarihi hakkında bilgi vermek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Kafkasya coğrafyasını açıklayabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir.
PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir.
PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir, farklı metotlarla bilimsel bir yayın haline getirebilir.
PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme süreçlerini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Kafkasya Türk Tarihini değerlendirebilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir.
PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir.
PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir, farklı metotlarla bilimsel bir yayın haline getirebilir.
PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme süreçlerini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Kafkasya tarihini açıklayabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir.
PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir.
PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir, farklı metotlarla bilimsel bir yayın haline getirebilir.
PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme süreçlerini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Kafkasya Türkleri hakkında bilgi verilmesi Türklerin tarihsel süreçte nasıl bir varlık gösterdiklerinin anlatılması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders Hakkında bilgi Verme Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
2 Kafkaslarda Tarihsel Arka Plan Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
3 Kafkaslarda Sosyo-ekonomik Yapı Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
4 Sovyet Döneminde Kafkaslar Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
5 Azerbaycan'ın Dış Politikası Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
6 Ermenistan'ın Dış Politikası Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
7 Gürcistan'ın dış politikası Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
8 Ara Sınav
9 Bölgesel Güçlerin Kafkasya Politikaları Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
10 Türkiye, Rusya, İran Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
11 Bölgesel Sorunlar: Rusya-Gürcistan Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
12 Bölgesel Sorunlar: Ermenistan-Azerbaycan Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
13 Enerji Rekabetinde Kafkaslar Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
14 ABD'nin Kafkasya Politikası Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
15 Dersin Genel Değerlendirmesi Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Jülide Akyüz - Göç Yollarında Kafkaslardan Anadolu'ya Göç Hareketleri
2 Abdullah Saydam - (1997). Kırım ve Kafkas Göçleri (1856~1876). Ankara TTK.
3 Bedirhan Yaşar - Değişen Orta Asya ve Kafkaslarda Radikal Unsurların Yükselişi
4 Ufuk Tavkul - Kafkasya'da Kültürel Etkileşim [TDK~2009]
5 Ufuk Tavkul - Kafkasya Gerçeği [Selenge~2015]
6 Ufuk Tavkul - Kafkasya Dağlılarında Hayat ve Kültür [Ötüken~1993]
7 Adolf Berje, Kafkasya ( Dağlı Halkların Göçü ve Kısa Tarihi ), 2010.
8 Seyit Tuğul, Kafkasya Halkları Volga-Ural-Sibirya, 2011.
9 M. Sadık Bilge, Osmanlı Devleti ve Kafkasya, 2006.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
kitap, tahta, harita

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 10 50
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 13 52
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 13 13
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 187