|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TEKİN TUNCER (tekintuncer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TEKİN TUNCER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kafkasya Türk tarihi hakkında bilgi vermek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kafkasya coğrafyasını açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir, farklı metotlarla bilimsel bir yayın haline getirebilir. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme süreçlerini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kafkasya Türk Tarihini değerlendirebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir, farklı metotlarla bilimsel bir yayın haline getirebilir. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme süreçlerini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kafkasya tarihini açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir, farklı metotlarla bilimsel bir yayın haline getirebilir. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme süreçlerini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kafkasya Türkleri hakkında bilgi verilmesi Türklerin tarihsel süreçte nasıl bir varlık gösterdiklerinin anlatılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders Hakkında bilgi Verme | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
2 | Kafkaslarda Tarihsel Arka Plan | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
3 | Kafkaslarda Sosyo-ekonomik Yapı | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
4 | Sovyet Döneminde Kafkaslar | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
5 | Azerbaycan'ın Dış Politikası | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
6 | Ermenistan'ın Dış Politikası | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
7 | Gürcistan'ın dış politikası | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bölgesel Güçlerin Kafkasya Politikaları | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
10 | Türkiye, Rusya, İran | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
11 | Bölgesel Sorunlar: Rusya-Gürcistan | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
12 | Bölgesel Sorunlar: Ermenistan-Azerbaycan | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
13 | Enerji Rekabetinde Kafkaslar | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
14 | ABD'nin Kafkasya Politikası | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
15 | Dersin Genel Değerlendirmesi | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Jülide Akyüz - Göç Yollarında Kafkaslardan Anadolu'ya Göç Hareketleri | |
2 | Abdullah Saydam - (1997). Kırım ve Kafkas Göçleri (1856~1876). Ankara TTK. | |
3 | Bedirhan Yaşar - Değişen Orta Asya ve Kafkaslarda Radikal Unsurların Yükselişi | |
4 | Ufuk Tavkul - Kafkasya'da Kültürel Etkileşim [TDK~2009] | |
5 | Ufuk Tavkul - Kafkasya Gerçeği [Selenge~2015] | |
6 | Ufuk Tavkul - Kafkasya Dağlılarında Hayat ve Kültür [Ötüken~1993] | |
7 | Adolf Berje, Kafkasya ( Dağlı Halkların Göçü ve Kısa Tarihi ), 2010. | |
8 | Seyit Tuğul, Kafkasya Halkları Volga-Ural-Sibirya, 2011. | |
9 | M. Sadık Bilge, Osmanlı Devleti ve Kafkasya, 2006. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
kitap, tahta, harita |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 10 | 50 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 13 | 52 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 13 | 13 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 187 |