|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TARİH (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LÜTFİ GÜRKAN GÖKÇEK (gurkangokcek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencinin yeterlilik sınavına hazırlanmasını sağlamak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Alanyazın araştırması yapabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir, farklı metotlarla bilimsel bir yayın haline getirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir, farklı metotlarla bilimsel bir yayın haline getirebilir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir, farklı metotlarla bilimsel bir yayın haline getirebilir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğrencinin uzmanlaşmak istediği alana yönelik bilgilerin verilmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yeterlik sınavı için gerekli çalışmaların planlanması | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
2 | Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 3 | 100 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 25 | 14 | 255 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 25 | 14 | 255 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 10 | 50 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 14 | 112 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 904 |