Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TAR645 - TARİH (DOKTORA)

Kodu: TAR645 Adı: YETERLİLİK SINAVINA HAZIRLIK Teorik+Uygulama: 0+1 AKTS: 30
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TARİH (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı LÜTFİ GÜRKAN GÖKÇEK (gurkangokcek@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencinin yeterlilik sınavına hazırlanmasını sağlamak

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Alanyazın araştırması yapabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir.
PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir.
PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir, farklı metotlarla bilimsel bir yayın haline getirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir.
PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir.
PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir, farklı metotlarla bilimsel bir yayın haline getirebilir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-3 Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir.
PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir.
PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir, farklı metotlarla bilimsel bir yayın haline getirebilir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öğrencinin uzmanlaşmak istediği alana yönelik bilgilerin verilmesi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Yeterlik sınavı için gerekli çalışmaların planlanması Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
2 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
3 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
4 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
5 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
6 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
7 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
10 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
11 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
12 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
13 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
14 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
15 Alanyazın araştırması ve bireysel çalışmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 3 100

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 25 14 255
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 25 14 255
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 5 10 50
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 8 14 112
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 904