|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SURE KÖME (sure.kome@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, integral denklemlerinin temel kavramlarını, çözüm yöntemlerini ve uygulamalarını öğretmek ve çözüm teknikleri geliştirmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Diferansiyel denklemleri integral denklemlere ve integral denklemleri diferansiyel denklemlere çevirebilir. |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bazı integral denklemlerin çözümlerini elde edebilir. |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Fredholm integral denklemlerini tanıyabilir. |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Volterra integral denklemlerini tanıyabilir. |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Fredholm denklemleri, Volterra integral denklemleri, İntegral denklemlerin adi diferansiyel denklemlere uygulanması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İntegral denklemler hakkında temel bilgiler | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
2 | İntegral denklemlerin çözümü | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
3 | Lineer diferansiyel denklemlerin Volterra integral denklemine dönüştürülmesi | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
4 | Volterra integral denklemin Lineer diferansiyel denkleme dönüştürülmesi | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
5 | Fredholm integral denklemlerine giriş | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
6 | Dejenere çekirdekli Fredholm integral denklemleri | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
7 | Hammerstein tipi integral denklemler | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Fredholm integral denklemlerinin özdeğerleri ve özfonksiyonları | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
10 | Çekirdek ile Çözücü çekirdek arasındaki ilişki | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
11 | İtere (Ardışık) Çekirdekler | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
12 | Fredholm integral denklemlerin çözümü için ardışık yaklaşımlar yöntemi | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
13 | Volterra integral denklemlerine giriş | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
14 | Volterra integral denklemlerin çözücü çekirdek yardımıyla çözülmesi | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
15 | Volterra integral denklemlerin çözümü için ardışık yaklaşımlar yöntemi | Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kevser Özden Köklü, İntegral Denklemler, Papatya Yayıncılık, 2018. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
1) Ders Kitabı -Kevser Özden Köklü, İntegral Denklemler, Papatya Yayıncılık, 2018. 2) Ders Notları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 15 | 2 | 30 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
Ders öncesi bireysel çalışma | 5 | 14 | 70 |
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |