|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET YEŞİLBUDAK (myesilbudak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Elektrik üretiminde rüzgâr enerjisinin kullanımını ve rüzgâr enerjisi dönüşüm sistemlerinin bileşenlerini öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Rüzgâr karakteristiklerini bilir. |
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Rüzgâr hızı ve rüzgâr gücü tahmin yöntemlerini bilir. |
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Rüzgâr türbinlerinin modellemesini açıklayabilir. |
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Rüzgâr çiftliklerinde türbin yerleşimini analiz edebilir. |
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Rüzgâr gücünün ekonomik yönlerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Rüzgâr enerjisi, rüzgâr karakteristikleri, rüzgâr ölçüm sistemleri, rüzgâr potansiyelinin tahmini, rüzgâr enerjisi üretim kestirimleri, rüzgâr enerjisi dönüşüm sistemlerinin sınıflandırılması, rüzgâr enerjisi dönüşüm sistemlerinde elektrik jeneratörleri ve güç elektroniği dönüştürücüleri, rüzgâr türbinlerinde performans eğrileri, rüzgâr türbinlerinin modellemesi, rüzgâr çiftliklerinde türbin yerleşimi ve türbin dizileri, rüzgâr çiftliklerinin elektrik şebekelerine bağlantısı, rüzgâr gücünün ekonomik yönleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Rüzgâr enerjisi ve tarihsel gelişimi | Anlatım, soru-cevap, problem çözmev |
2 | Rüzgâr karakteristikleri ve rüzgâr ölçüm sistemleri | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
3 | İstatistiksel ve istatiksel olmayan yöntemlerle rüzgâr potansiyelinin tahmini | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
4 | İstatistiksel ve istatiksel olmayan yöntemlerle rüzgâr enerjisi üretim kestirimleri | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
5 | Rüzgâr enerjisi dönüşüm sistemlerinin sınıflandırılması | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
6 | Rüzgâr enerjisi dönüşüm sistemlerinde elektrik jeneratörleri | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
7 | Rüzgâr enerjisi dönüşüm sistemlerinde güç elektroniği dönüştürücüleri | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Rüzgâr türbinlerinde performans eğrileri | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
10 | Rüzgâr türbinlerinin modellemesi | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
11 | Rüzgâr türbinlerinin modellemesi | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
12 | Rüzgâr çiftliklerinde türbin yerleşimi ve türbin dizileri | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
13 | Rüzgâr çiftliklerinde türbin yerleşimi ve türbin dizileri | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
14 | Rüzgâr çiftliklerinin elektrik şebekelerine bağlantısı ve etkileri | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
15 | Rüzgâr gücünün ekonomik yönleri | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Wind Power in Power Systems, T. Ackermann, John Wiley & Sons Publication, 2005. | |
2 | Wind Energy Handbook, T. Burton, N. Jenkins, D. Sharpe, E. Bossanyi, John Wiley & Sons Publication, 2011. | |
3 | Wind Energy Explained: Theory, Design and Application, J.F. Manwell, J.G. McGowan, A.L. Rogers, John Wiley & Sons Publication, 2009. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 13 | 26 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 13 | 26 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |