|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FAİK ÖMÜR (faikomur@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Yazma Becerisini analiz edebilir |
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-11 İhtiyaçları doğrultusunda yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanır. PÇ-14 Sanatsal ve kültürel konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir, genel kültür formasyonu kazanır, etkin katılım sağlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | okuma becerisini analiz eder. |
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | dinleme becerisini irdeler |
PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar.
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular. PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | konuşma becerisini irdeler |
PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar.
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular. PÇ-11 İhtiyaçları doğrultusunda yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | yabancı dil öğretim becerilerini irdeler |
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-11 İhtiyaçları doğrultusunda yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanır. PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | müfredat ile dil becerilerini ilişkilendirilebilir |
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-11 İhtiyaçları doğrultusunda yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanır. PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Yabancı dil becerileri ve bunların öğretimi ile ilgili temel kavramların tanıtılması; Almanca öğretimi bağlamında sözcük, dil bilgisi, sesletim ve ülke bilgisine ilişkin tekniklerin ve stratejilerin incelenmesi; kuramsal ve uygulamalı bakış açıları çerçevesinde öğretim malzemelerinin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Yabancı dil becerileri ve bunların öğretimi ile ilgili temel kavramların tanıtılması | Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması |
| 2 | Yabancı dil becerileri ve bunların öğretimi ile ilgili temel kavramların tanıtılması | Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması |
| 3 | Yabancı dil becerileri ve bunların öğretimi ile ilgili temel kavramların tanıtılması | Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması |
| 4 | Almanca öğretimi bağlamında sözcük, dil bilgisi, sesletim ve ülke bilgisine ilişkin tekniklerin ve stratejilerin incelenmesi | Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması |
| 5 | Almanca öğretimi bağlamında sözcük, dil bilgisi, sesletim ve ülke bilgisine ilişkin tekniklerin ve stratejilerin incelenmesi | Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması |
| 6 | Almanca öğretimi bağlamında sözcük, dil bilgisi, sesletim ve ülke bilgisine ilişkin tekniklerin ve stratejilerin incelenmesi | Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması |
| 7 | kuramsal ve uygulamalı bakış açıları çerçevesinde öğretim malzemelerinin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi. | Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | kuramsal ve uygulamalı bakış açıları çerçevesinde öğretim malzemelerinin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi. | Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması |
| 10 | kuramsal ve uygulamalı bakış açıları çerçevesinde öğretim malzemelerinin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi. | Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması |
| 11 | Konuşma becerisinin irdelenmesi | Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması |
| 12 | Yazma becerisinin irdelenmesi | Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması |
| 13 | Okuma becerisinin irdelenmesi | Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması |
| 14 | Dinleme becerisinin irdelenmesi | Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması |
| 15 | Dört dil becerilerinin incelenmesi | Proje Sunumu, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kast, B. (1999). 12: Fertigkeit Schreiben: Fernstudienangebot Germanistik: Deutsch als Fremdsprache (Das Fernstudienangebot Deutsch als Fremdsprache) Berlin: Langenscheidt | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 9-14 | 5 | 15 |
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 45 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 7 | 7 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 2 | 8 | 16 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
| Final Sınavı | 2 | 14 | 28 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 144 | ||