|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | JAPON DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SİNEM HAS (sinemhas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste Japonca Temel Dilbilgisi dersinde öğrenilen dilbilgisi yapılarının tümce içinde kullanımının kavranması hedeflenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Japonca temel tümce yapısı hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-12 Japoncaya özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Japonca okuma, yazma ve konuşma becerisi kazanır. |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-11 Japonca metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Japonca tümce yapıları hakkında genel bilgi. Ad, eylem ve önad tümcelerinin olumlu-olumsuz ve soru biçimleri. Geçmiş ve geçmemiş zaman çekimleri. Bu yapıları içeren tümcelerin iletişim içerisinde kullanımı. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hiragana - Katagana yazma ve okuma alıştırmaları | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
2 | Hiragana - Katagana yazma ve okuma alıştırmaları | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
3 | “wa…desu” / “wa…desuka” / “wa….dewa arimasen” / “mo….desu” tümce kalıpları"kore, sore, are" ve "kono, sono, ano" kullanımı | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
4 | "koko, soko, asoko" ve "kochira, sochira, achira" kullanımı. Saat söyleme. Kibar biçim geçmiş ve geçmemiş zaman eylem tümcesi. -ni ve -kara -made ilgeci kullanımı. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
5 | "-e", "-to", "-de" ve "-o" ilgeçlerinin kullanımı. "-masenka" ve "-mashou" yapıları | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
6 | "agemasu" ve "moraimasu" eylemlerinin kullanımı. "-i" ve "-na" sıfatları | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
7 | Yer söyleme. Sayı ve zaman ifadeleri. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | İsim ve sıfatların olumlu ve olumsuz geçmiş zaman çekimlerinin kullanımı. ”N1 wa N2 yori…..desu” kalıbının kullanımı. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
10 | Hoshii kalıbıyla, “V+tai” kalıbının kullanılması. “V-te+kudasai” kalıbıyla, “V-te+imasu” kalıbının kullanımı. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
11 | “-temo+ii desu” ve “-tewa+ikemasen” kalıbının kullanımı, “V-te+imasu” kalıbının pekiştirilmesi. “V-te” bağlacıyla, “V-te+kara” kalıbının kullanımı. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
12 | “V[a/ø] -naide+kudasai” kalıbıyla, “V[a/ø] - nakereba narimasen (nai+to ikemasen)” kalıbının kullanımı. “V-ru koto ga dekimasu” kalıbıyla, “V-ru koto desu” kalıbının kullanımı. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
13 | “V-ta koto ga arimasu” kalıbıyla, “V-tari V-tari suru” kalıbının kullanımı. Düz Form (Futsutai) un öğretilmesi. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
14 | “V-ru/ta + to omoimasu”, “V-ru/ta + to iimashita” kalıplarının kullanımı. Rentai shushokusetu (Niteleme yan cümleciği) nin kullanımının öğretilmesi. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
15 | “V-ru/ta + toki” ve “V-ru/ta + to” (Zaman zarf cümlecikleri) kalıplarının kullanımın öğretilmesi. "Kureru" fiili ve “V-te agemasu” , “V-te moraimasu”, “V-te kuremasu” kalıplarının kullanımı. “V-temo” ve “V-tara” kalıplarının kullanımı. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tanaka,Y., Makino, A., Shigekawa, A., vd. 2009. Minnano Nihongo Shokyu 1 Honsatsu. Tokyo: Suriiēnettowāku. | |
2 | Tanaka,Y., Makino, A., Shigekawa, A., vd. 2009. Minnano Nihongo Shokyu 1 – Honyaku Bunpo Kaisetsu. Tokyo: Suriiēnettowāku. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı ve alıştırma kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 1 | 14 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |