|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | JAPON DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SİNEM HAS (sinemhas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste Japonca Temel Dilbilgisi dersinde öğrenilen dilbilgisi yapılarının tümce içinde kullanımının kavranması hedeflenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | DÖÇ-1 Japonca temel tümce yapısı hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-12 Japoncaya özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | DÖÇ-2 Japonca okuma, yazma ve konuşma becerisi kazanır. |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-12 Japoncaya özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Japonca tümce yapıları hakkında genel bilgi. Ad, eylem ve önad tümcelerinin olumlu-olumsuz ve soru biçimleri. Geçmiş ve geçmemiş zaman çekimleri. Bu yapıları içeren tümcelerin iletişim içerisinde kullanımı. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | “no desu, -n desu” ve “V-te itadakemasen ka” kalıbının kullanımı. “-ebilirlik” (Kanodoshi ve Doshi no kanokei) yapısının kullanımı. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
2 | “V-nagara” ve “…shi, …shi” kalıplarının kullanımı. Geçişsiz fiillerde “V-te imasu” kullanımı. “V-te shimaimasu” kalıbının kullanımı. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
3 | “V-te arimasu” ve “V-te okimasu” kalıplarının kullanımı. “V-masho” kalıbının düz formunun öğretilmesi. “…tsumori desu” kalıbının kullanımı. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
4 | “V-ta ho ga ii desu” kalıbı ile “desho” ve “kamoshirenai” kalıplarının öğretilmesi. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
5 | Emir cümlesinin öğretilmesi. “-tori ni”, “V-ta ato de” ve “V-te/naide + V masu” kalıbının kullanımı. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
6 | Koşul bağlaçlarından olan “-ba” nın kullanımı ve “ (isim) + nara X ga ii desu” kalıbı. “V-ru/nai + yo ni” kalıbının öğretilmesi. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
7 | Edilgen yapının öğretilmesi. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | “…. V-ru/ta + no + wa/ga/wo ….” kalıplarının öğretilmesi. Sebep bildiren “V-te” formu ve “node” nin kullanımı. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
10 | Soru edatı “ka” nın soru cümlesi dışındaki kullanımları ve “V-te + miru” kalıbı. "itadakimashita” , “V-te itadakimashita”, “V-te kudasaimashita”, “V-te yarimashita” kalıpları. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
11 | “tame” ve “noni” kalıplarının kullanımı. “V- inf. + so desu” , “V-te kimasu” kalıplarının öğretimi. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
12 | “V- inf. + sugimasu”, “V- inf. + yasui/nikui desu” kalıplarının öğretimi ve sıfatların zarf haline dönüşümü. “baai” , “noni” , “V-tara ii desu”, “V-ba ii desu” kalıplarının kullanımı. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
13 | “V + tokoro desu” , “V-ta bakari desu” , “V + hazu desu” kalıplarının öğretimi. “V / Sıfat + so desu” , “V / Sıfat + yo desu” kalıplarının öğretimi. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
14 | Ettirgen yapının öğretimi. Saygı dili “Keigo” nun öğretimi - 1 | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
15 | Saygı dili “Keigo” nun öğretimi - 2 | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tanaka,Y., Makino, A., Shigekawa, A., vd. 2009. Minnano Nihongo Shokyu 2 Honsatsu. Tokyo: Suriiēnettowāku. | |
2 | Tanaka,Y., Makino, A., Shigekawa, A., vd. 2009. Minnano Nihongo Shokyu 2 – Honyaku Bunpo Kaisetsu. Tokyo: Suriiēnettowāku. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı ve alıştırma kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 1 | 14 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |