Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / JPN112 - JAPON DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: JPN112 Adı: JAPONCA TÜMCE ÖRNEKLERİ II Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü JAPON DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SİNEM HAS (sinemhas@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu derste Japonca Temel Dilbilgisi dersinde öğrenilen dilbilgisi yapılarının tümce içinde kullanımının kavranması hedeflenmektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 DÖÇ-1 Japonca temel tümce yapısı hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar.
PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar.
PÇ-12 Japoncaya özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanırlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 DÖÇ-2 Japonca okuma, yazma ve konuşma becerisi kazanır. PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar.
PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar.
PÇ-12 Japoncaya özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanırlar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Japonca tümce yapıları hakkında genel bilgi. Ad, eylem ve önad tümcelerinin olumlu-olumsuz ve soru biçimleri. Geçmiş ve geçmemiş zaman çekimleri. Bu yapıları içeren tümcelerin iletişim içerisinde kullanımı.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 “no desu, -n desu” ve “V-te itadakemasen ka” kalıbının kullanımı. “-ebilirlik” (Kanodoshi ve Doshi no kanokei) yapısının kullanımı. Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
2 “V-nagara” ve “…shi, …shi” kalıplarının kullanımı. Geçişsiz fiillerde “V-te imasu” kullanımı. “V-te shimaimasu” kalıbının kullanımı. Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
3 “V-te arimasu” ve “V-te okimasu” kalıplarının kullanımı. “V-masho” kalıbının düz formunun öğretilmesi. “…tsumori desu” kalıbının kullanımı. Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
4 “V-ta ho ga ii desu” kalıbı ile “desho” ve “kamoshirenai” kalıplarının öğretilmesi. Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
5 Emir cümlesinin öğretilmesi. “-tori ni”, “V-ta ato de” ve “V-te/naide + V masu” kalıbının kullanımı. Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
6 Koşul bağlaçlarından olan “-ba” nın kullanımı ve “ (isim) + nara X ga ii desu” kalıbı. “V-ru/nai + yo ni” kalıbının öğretilmesi. Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
7 Edilgen yapının öğretilmesi. Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 “…. V-ru/ta + no + wa/ga/wo ….” kalıplarının öğretilmesi. Sebep bildiren “V-te” formu ve “node” nin kullanımı. Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
10 Soru edatı “ka” nın soru cümlesi dışındaki kullanımları ve “V-te + miru” kalıbı. "itadakimashita” , “V-te itadakimashita”, “V-te kudasaimashita”, “V-te yarimashita” kalıpları. Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
11 “tame” ve “noni” kalıplarının kullanımı. “V- inf. + so desu” , “V-te kimasu” kalıplarının öğretimi. Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
12 “V- inf. + sugimasu”, “V- inf. + yasui/nikui desu” kalıplarının öğretimi ve sıfatların zarf haline dönüşümü. “baai” , “noni” , “V-tara ii desu”, “V-ba ii desu” kalıplarının kullanımı. Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
13 “V + tokoro desu” , “V-ta bakari desu” , “V + hazu desu” kalıplarının öğretimi. “V / Sıfat + so desu” , “V / Sıfat + yo desu” kalıplarının öğretimi. Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
14 Ettirgen yapının öğretimi. Saygı dili “Keigo” nun öğretimi - 1 Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
15 Saygı dili “Keigo” nun öğretimi - 2 Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Tanaka,Y., Makino, A., Shigekawa, A., vd. 2009. Minnano Nihongo Shokyu 2 Honsatsu. Tokyo: Suriiēnettowāku.
2 Tanaka,Y., Makino, A., Shigekawa, A., vd. 2009. Minnano Nihongo Shokyu 2 – Honyaku Bunpo Kaisetsu. Tokyo: Suriiēnettowāku.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı ve alıştırma kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 1 14 14
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120