Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

AVANOS GÜZEL SANATLAR MESLEK YÜKSEKOKULU / MRS-228 - MİMARİ RESTORASYON

Kodu: MRS-228 Adı: ÇAĞDAŞ TÜRKİYE MİMARLIĞI VE KORUMA YÖNTEMLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü MİMARİ RESTORASYON
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı TUĞÇE ÇETİNKAYA KENCER (tugcecetinkaya@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Korunması gerekli yapı türlerinin yalnızca geleneksel yapılardan oluşmadığını, koruma kültürünün kapsamlı ve geniş bir kavram olduğunu ve bütün mimarlık ürünleri için ortak bir şekilde değerlendirilmesi gerektiğini öğrenir

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Koruma kavramının tarihsel gelişim sürecinde tarihsel yapılarla birlikte çağdaş mimarlık ürünlerini de kapsadığını öğrenebilir. PÇ-13 Korumanın amaçları, tarihsel gelişimi, korunması gereken değerler ve saptanmasındaki temel İlkeler, koruma anlayışının evrimi, koruma ve restorasyonun uygulama terminolojisi ve yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Çağdaş mimarlık ürünlerinin belgelenme yöntemlerini öğrenebilir. PÇ-42 Mimari eserlerin belgelemesini yapmayı öğrenir. Yapılarda kullanılmış malzeme ve detayların çizimini gerçekleştirir.
PÇ-51 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Çağdaş mimarlık ürünlerinin korunma yöntemlerini öğrenebilir. PÇ-51 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Cumhuriyet döneminden günümüze korunması gereken çağdaş mimarlık ürünlerinin ve korunması yöntemlerinin belirlenmesi, günümüzde bununla ilgili yapılan çalışmaların tespit edilmesidir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 19.Yüzyıl sonları ve 20.Yüzyıl’ın ilk yarısında mimarlık ve yapı kavramı Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap
2 19. yüzyıl Sanayi Devrimi sonrasında yaşanan gelişmelere paralel olarak, mimarlık ve planlama dünyasındaki hızlı değişim ve gelişmeler Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap
3 Arts and Crafts, Art Nouveau, Art Deco Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap
4 Deutsche Werkbund, Fütürizm, Kübizm ve De Stijl, Kübizm ve De Stijl Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap
5 Konstruktivizm, Alman Ekspresyonizmi ve Bauhaus Akımı Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap
6 Modern Mimariye Eleştiriler, Uluslararası Stil Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap
7 Avrupa'da ve Dünyada modern mimarinin gelişimi Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap
8 Ara Sınav
9 1920lerde Türkiye Mimarlığı Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap
10 Geç Osmanlı ve Erken Cumhuriyet Dönemi Mimarlık Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap
11 Türkiye'de Erken Cumhuriyet Döneminde Ulusal Modernizm (1930lar-1950ler) Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap
12 Türkiye'de Erken Cumhuriyet Döneminde Ulusal Modernizm Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap
13 Çağdaş mimarlığın korunma yöntem ve yaklaşımları 1 Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap
14 çağdaş mimarlığın korunma yöntem ve yaklaşımları 2 Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap
15 çağdaş mimarlığının Türkiye'de korunma yöntem ve yaklaşımları Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Roth, M.L., 2014. Mimarlığın ÖYküsü, Kabalcı Yayınevi
2 Hasol, D., 2016. 20. yy Türkiye Mimarlığı, Yem Yayın.
3 Tekeli, İ., 2009. Kültür Politikaları ve İnsan Hakları Bağlamında Doğal ve Tarihi Çevreyi Korumak. Tarih Vakfı Yurt Yayınları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon aleti

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 6 6
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 72