|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İKTİSAT(TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EBRU TOPCU (ebruerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin mikro iktisat bilgilerini ve iktisadi analiz yetilerini geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Esneklik türlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Temel iktisadi kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-4 Bir ekonomideki karar birimlerinin, tüketicilerin ve firmaların, nasıl karar aldıkları ve piyasada birbirlerini nasıl etkilediklerini analiz edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Piyasaları açıklayabilir. |
PÇ-2 Bireyler, piyasalar ve ülkeler arasındaki ekonomik ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-4 Bir ekonomideki karar birimlerinin, tüketicilerin ve firmaların, nasıl karar aldıkları ve piyasada birbirlerini nasıl etkilediklerini analiz edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. PÇ-16 Sektör ve makroekonomi bazında ekonomiyi değerlendiren rapor hazırlama donanımına sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İktisadi Mesele, iktisadi analiz, kapitalizm ve piyasa ekonomisi, arz ve talep, arz ve talep esnekliği, tam rekabet piyasasında denge, kardinal fayda teorisi, ordinal fayda teorisi, değer paradoksu, tüketici dengesindeki değişmeler, üretim teknolojisi ve maliyetler, kısa dönem üretim fonksiyonu, uzun dönem üretim fonksiyonu, ikame esnekliği ve üretim fonksiyonları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İktisadi Mesele ve iktisadi analiz | Anlatma Yöntemi |
2 | Kapitalizm ve piyasa ekonomisi | Anlatma Yöntemi |
3 | Arz ve talep | Anlatma Yöntemi |
4 | Arz ve talep esnekliği | Anlatma Yöntemi |
5 | Tam rekabet piyasasında denge | Anlatma Yöntemi |
6 | Kardinal fayda teorisi | Anlatma Yöntemi |
7 | Ordinal fayda teorisi | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Değer paradoksu | Anlatma Yöntemi |
10 | Tüketici dengesindeki değişmeler | Anlatma Yöntemi |
11 | Üretim teknolojisi ve maliyetler | Anlatma Yöntemi |
12 | Tam rekabet piyasası | Anlatma Yöntemi |
13 | Monopol piyasası | Anlatma Yöntemi |
14 | Monopolcü rekabet piyasası | Anlatma Yöntemi |
15 | Oligopol piyasalar | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İsmail Bulmuş (2008), Mikroiktisat, Okutman Yayıncılık. | |
2 | Hal. R. Varian (2010), Intermediate Microeconomics: A Modern Approach, W. W. Norton & Company. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 12 | 96 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 192 |