Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İKTTZ-504 - İKTİSAT(TEZSİZ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: İKTTZ-504 Adı: KALKINMA VE BÜYÜME TEORİLERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İKTİSAT(TEZSİZ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SERDAR ÖZTÜRK (serdarozturk@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, kalkınma ve büyüme teorileri eleştirel bakış açısı ile incelemektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İktisadi büyüme ve kalkınmayı etkileyen faktörleri analiz edebilir. PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir.
PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir.
PÇ-6 İktisat politikalarının etkilerini inceleyebilme ve uygulanan politikaları analiz edebilme becerisine sahiptir.
PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir.
PÇ-17 Çevre bilinciyle sürdürülebilir büyüme ve kalkınmanın önemini kavrar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 İktisadi kalkınma teorilerini değerlendirebilir. PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir.
PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir.
PÇ-17 Çevre bilinciyle sürdürülebilir büyüme ve kalkınmanın önemini kavrar.
DÖÇ-3 İktisadi büyüme modellerini açıklayabilir. PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir.
PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir.
PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir.
PÇ-17 Çevre bilinciyle sürdürülebilir büyüme ve kalkınmanın önemini kavrar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Ekonomik büyüme, kalkınma ve gelişme ayrımı, ekonomik büyüme modellerinin tarihsel gelişimi, klasik büyüme modelleri, Neoklasik ekonomiye giriş, Neoklasik büyüme modelleri, içsel büyüme modelleri, kalkınma teorileri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ekonomik büyüme, kalkınma ve gelişme ayrımı Anlatma Yöntemi
2 Ekonomik büyüme, kalkınma ve gelişme ayrımı Anlatma Yöntemi
3 ekonomik büyüme modellerinin tarihsel gelişimi Anlatma Yöntemi
4 ekonomik büyüme modellerinin tarihsel gelişimi Anlatma Yöntemi
5 klasik büyüme modelleri Anlatma Yöntemi
6 klasik büyüme modelleri Anlatma Yöntemi
7 klasik büyüme modelleri Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Neoklasik ekonomiye giriş Anlatma Yöntemi
10 Neoklasik büyüme modelleri Anlatma Yöntemi
11 Neoklasik büyüme modelleri Anlatma Yöntemi
12 içsel büyüme modelleri Anlatma Yöntemi
13 içsel büyüme modelleri Anlatma Yöntemi
14 kalkınma teorileri Anlatma Yöntemi
15 kalkınma teorileri Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 1- Muhteşem Kaynak, Kalkınma İktisadı, GAZİ KİTABEVİ,2014
2 2- Muhteşem Kaynak, Büyüme Teorileri Giriş, GAZİ KİTABEVİ,2009
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
ders kitapları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 8 12 96
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 4 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 4 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 184