|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İKTİSAT(TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYSUN ÖZEN (aysun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, bölgesel kalkınma farklılıklarına dair problemleri araştırmak ve tartışmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İktisat teorisini bölgesel ekonomi konularına uygulayabilirler. |
PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bölgesel eşitsizlikleri ve politika önerilerini karşılaştırabilir. |
PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-6 İktisat politikalarının etkilerini inceleyebilme ve uygulanan politikaları analiz edebilme becerisine sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bölgeler arası gelişme farklılıklarının nedenlerini anlayabilir. |
PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-2 Bireyler, piyasalar ve ülkeler arasındaki ekonomik ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. PÇ-5 İktisada egemen olan ilkeler ışığında, iktisat politikalarının işletmeler ve bireyler bakımından etkilerini açıklayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bölgesel Kalkınma İle İlgili Temel Kavramlar, Bölgesel Kalkınma Teorileri, Bölgesel Kalkınma ve Bölgesel Politikalar, Bölgesel Kümeler ve Ağlar, Bölgesel Rekabet | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bölgesel Kalkınma İle İlgili Temel Kavramlar | Anlatım ve Tartışma |
2 | Bölgesel Kalkınma Politikasının Amaç, Araç ve İlkeleri | Anlatım ve Tartışma |
3 | Alt Yapı Yatırımlarının Bölgesel Kalkınmadaki Önemi | Anlatım ve Tartışma |
4 | Bölgesel Kalkınma Teorileri :Neo-Klasik | Anlatım ve Tartışma |
5 | Bölgesel Kalkınma Teorileri : Kutuplaşma Teorisi | Anlatım ve Tartışma |
6 | Bölgesel Büyüme Modelleri | Anlatım ve Tartışma |
7 | Bölgesel Rekabet Gücü | Anlatım ve Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bölgesel Kümeler ve Ağlar | Anlatım ve Tartışma |
10 | Mekan Kararları | Anlatım ve Tartışma |
11 | Bölgesel Kalkınma ve Bölgesel Politikalar | Anlatım ve Tartışma |
12 | AB Bölgesel Politikaları | Anlatım ve Tartışma |
13 | Türkiye’de Bölgesel Kalkınma Politikaları | Anlatım ve Tartışma |
14 | Türkiye’de Bölgesel Kalkınma Ajansları | Anlatım ve Tartışma |
15 | Küreselleşmenin Bölgesel Gelişmeye Etkileri | Anlatım ve Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Zeynel Dinler, Bölgesel İktisat (Teori, Politika ve Uygulama), İmaj Yayıncılık, 2016. | |
2 | M. Akif Kara, Bölgesel Ekonomi Teori ve Politikalar, Orion Kitabevi, 2013. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 12 | 96 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 188 |