|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İKTİSAT(TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EBRU TOPCU (ebruerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
bu dersin amacı, Dünya ekonomisinin görünümünü ve dünya ekonomisindeki gelişmeleri ileri düzeyde öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dünya ekonomisinde yaşanan dönüşümleri açıklayabilir. |
PÇ-2 Bireyler, piyasalar ve ülkeler arasındaki ekonomik ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-14 Dünya kültürlerine açık, farklı inanç, düşünce ve yaşam biçimlerine saygılı, bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Küresel krizlerin nedenlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Dünya ekonomisine yön veren uluslararası kuruluşları açıklayabilir. |
PÇ-2 Bireyler, piyasalar ve ülkeler arasındaki ekonomik ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dünya ekonomisinde temel kavramlar, sanayi devrimi sonrası: dönemin sermaye birikim rejimi ve düzenleme biçimi, 1929 krizi: Keynesyen ekonomi politikalarının doğuşu, II. Dünya Savaşı Sonrası: Bretton Woods Konferansı, IMF, Dünya Bankası ve GATT, Keynesyen dönemin krizi: dış borç krizi ve Neoliberal ekonomi politikalarının doğuşu, Neoliberalizmin yükselişi: uluslararası para hareketleri, finans kapital, neoliberalizmin yükselişi: istikrar programları, yapısal uyum programları, IMF ve DB, küreselleşme ve üretim: küresel meta zincirleri ve çokuluslu şirketler, küreselleşme ve teknoloji: yeni ekonomi tartışmaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dünya ekonomisinde temel kavramlar | Anlatma Yöntemi |
2 | sanayi devrimi sonrası sermaye birikim rejimi | Anlatma Yöntemi |
3 | 1929 krizi: Keynesyen ekonomi politikalarının doğuşu | Anlatma Yöntemi |
4 | II. Dünya Savaşı Sonrası: Bretton Woods Konferansı | Anlatma Yöntemi |
5 | IMF, Dünya Bankası ve GATT | Anlatma Yöntemi |
6 | Keynesyen dönemin krizi: dış borç krizi ve Neoliberal ekonomi politikalarının doğuşu | Anlatma Yöntemi |
7 | Neoliberalizmin yükselişi: uluslararası para hareketleri, | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | neoliberalizmin yükselişi: istikrar programları | Anlatma Yöntemi |
10 | neoliberalizmin yükselişi: istikrar programları | Anlatma Yöntemi |
11 | yapısal uyum programları | Anlatma Yöntemi |
12 | yapısal uyum programları | Anlatma Yöntemi |
13 | IMF ve DB | Anlatma Yöntemi |
14 | küreselleşme ve üretim: küresel meta zincirleri ve çokuluslu şirketler | Anlatma Yöntemi |
15 | küreselleşme ve teknoloji: yeni ekonomi tartışmaları | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1-Dünya Ekonomisi,İlker Parasız, Nalan Ölmezoğulları, Ufuk Başoğlu,Bursa, 1999. Ongun, Tuba. (2002) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 12 | 96 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |