|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | DIŞ TİCARET (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | VOLKAN HAN (volkanhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin Türkiye’nin dış ticaret rejimi ve gümrük mevzuatı hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Gümrük Birliği'ni açıklayabilir. |
PÇ-3 Dış Ticaret alanında temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-6 Uluslararası ekonomi, finans, pazarlama ve hukuk alanlarındaki bilgilerini dış ticaret ile bağlantılı olarak geliştirebilir. PÇ-20 Uluslararası ticaretin önemini ve ülke ekonomisindeki etkilerini değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Gümrük mevzuatını açıklayabilir. |
PÇ-6 Uluslararası ekonomi, finans, pazarlama ve hukuk alanlarındaki bilgilerini dış ticaret ile bağlantılı olarak geliştirebilir. PÇ-14 Gümrük mevzuatının uluslararası ticaret üzerindeki etkisini kavrar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Gümrük Birliği'nin etkilerini açıklayabilir. |
PÇ-3 Dış Ticaret alanında temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-4 Dış Ticaret alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. PÇ-14 Gümrük mevzuatının uluslararası ticaret üzerindeki etkisini kavrar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Entegrasyonun anlamı ve farklı türdeki entegrasyonlar, gümrük birliği teoremi, Türkiye-AB İlişkileri ve sanayi ürünlerinde gümrük birliğinin kurulması, Dünya Ticaret Örgütü, sanayi ve tarım ürünlerinde Türk dış ticaret rejimi ve gümrük mevzuatı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Farklı türlerdeki entegrasyonlar ve bir entegrasyonun başarılı olabilmesi için neler gereklidir? | anlatım |
2 | Gümrük Birliği Teoremi | anlatım |
3 | Gümrük Birliği Teoremi | anlatım |
4 | Türkiye-AB İlişkileri ve sanayi ürünlerinde gümrük birliği’nin kurulması | anlatım |
5 | Gümrük Birliği’nin Türkiye Ekonomisi Üzerindeki Etkileri | anlatım |
6 | tekrar | anlatım |
7 | Sanayi Ürünlerinde Türk Dış Ticaret Rejimi | anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sanayi Ürünlerinde Türk Dış Ticaret Rejimi | anlatım |
10 | Tarım Ürünlerinde Türk Dış Ticaret Rejimi | anlatım |
11 | Tarım Ürünlerinde Türk Dış Ticaret Rejimi | anlatım |
12 | Dünya Ticaret Örgütü | anlatım |
13 | Dünya Ticaret Örgütü | anlatım |
14 | Dünya Ticaret Örgütü | anlatım |
15 | Tekrar | anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Richard Baldwin and Charles Wyplosz, The Economics of European Integration, McGraw Hill Education,Berkshire, 2004 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Richard Baldwin and Charles Wyplosz, The Economics of European Integration, McGraw Hill Education,Berkshire, 2004 |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 12 | 72 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 11 | 22 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 179 |