|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | DIŞ TİCARET (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞÜKRÜ APAYDIN (sukruapaydin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İLHAN ARAS, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Avrupa Birliği-Tükiye ilişkilerinin tarihsel sürecini öğrenmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Avrupa Birliği siyasetini öğrenebilir. |
PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Avrupa Birliği Türkiye ilişkilerinin sorunlarını ve çözümlerini değerlendirebiliir. |
PÇ-6 Uluslararası ekonomi, finans, pazarlama ve hukuk alanlarındaki bilgilerini dış ticaret ile bağlantılı olarak geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Avrupa ile ilgili temel kavramlar, siyasi sorunlar ve ekonomik fırsatların gösterilmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Avrupa tarihine genel bir bakış | Anlatma Yöntemi |
2 | Avrupa Birliği entegrasyon teorileri | Anlatma Yöntemi |
3 | Avrupa Birliği kurumları | Anlatma Yöntemi |
4 | Avrupa Birliği ekonomisi | Anlatma Yöntemi |
5 | Avrupa Birliği genişlemeleri | Anlatma Yöntemi |
6 | Türkiye'nin Avrupa ile ilişkilerinin tarihi | Anlatma Yöntemi |
7 | Türk Dış Politikasında Avrupa | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Katma Protokol | Anlatma Yöntemi |
10 | Gümrük Birliği | Anlatma Yöntemi |
11 | Türkiye'nin Adaylık Süreci | Anlatma Yöntemi |
12 | Müzakere Sürecinin İlerleyişi | Anlatma Yöntemi |
13 | Avrupa Krizlerinde Türkiye | Anlatma Yöntemi |
14 | AB-Türkiye İlişkilerinde Güncel Tartışmalar | Anlatma Yöntemi |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Rıdvan Karluk, Avrupa Birliği ve Türkiye | |
2 | Enver Bozkurt vd. Avrupa Birliği Hukuku | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap,makale |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 12 | 72 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 187 |