|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | EKONOMİ VE FİNANS (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EBRU TOPCU (ebruerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı iktisadi krizlerin nedenlerini ve çözüm yollarını analiz etmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İktisadi kriz kavramını açıklayabilir. |
PÇ-1 Para, Banka ve Finansal sistemin temel öğeleri ve bu öğelerin işleyişlerini yorumlama becerisine sahiptir. PÇ-2 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-20 Küreselleşme ve ekonomik krizlerle ilgili kavramları, ilkeleri ve uygulamaları bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Parasal kriz modellerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Para, Banka ve Finansal sistemin temel öğeleri ve bu öğelerin işleyişlerini yorumlama becerisine sahiptir. PÇ-8 Uluslararası finansal gelişmelerin ulusal ekonomiye etkilerini ve bunların karşılıklı bağımlılıklarını açıklar. PÇ-13 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-20 Küreselleşme ve ekonomik krizlerle ilgili kavramları, ilkeleri ve uygulamaları bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Tarihte yaşanan çeşitli krizlerinin nedenlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Para, Banka ve Finansal sistemin temel öğeleri ve bu öğelerin işleyişlerini yorumlama becerisine sahiptir. PÇ-8 Uluslararası finansal gelişmelerin ulusal ekonomiye etkilerini ve bunların karşılıklı bağımlılıklarını açıklar. PÇ-13 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-20 Küreselleşme ve ekonomik krizlerle ilgili kavramları, ilkeleri ve uygulamaları bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İktisadi ekollerin krize yönelik yaklaşımlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Para, Banka ve Finansal sistemin temel öğeleri ve bu öğelerin işleyişlerini yorumlama becerisine sahiptir. PÇ-2 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-12 Finansal ekonomi ile ilgili teorik ve ampirik kavramlar ile terminolojiyi bilir. PÇ-13 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İktisadi Kriz, Finansal Kriz, Dünya Krizleri, Küreselleşme ve Kriz | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kriz ve İktisadi Kriz Kavramı | Anlatma-Tartışma |
2 | İktisadi Kriz Türleri: Reel Sektör Krizleri- Finansal Krizler | Anlatma-Tartışma |
3 | Para Krizi Modelleri: Birinci Nesil Para Krizi Modelleri-İkinci Nesil Para Krizi Modelleri | Anlatma-Tartışma |
4 | Para Krizi Modelleri: Üçüncü Nesil Para Krizi Modelleri-Finansal Krizlerin Bulaşması İle İlgili Modeller | Anlatma-Tartışma |
5 | İktisadi Ekollerin Krize Yönelik Yaklaşımları | Anlatma-Tartışma |
6 | İktisadi Ekollerin Krize Yönelik Yaklaşımları | Anlatma-Tartışma |
7 | 1929 Dünya Ekonomik Krizi (Büyük Bunalım) | Anlatma-Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | 1974 Dünya Ekonomik Krizi (Büyük Durgunluk) | Anlatma-Tartışma-Sunum |
10 | Latin Amerika Krizleri | Anlatma-Tartışma-Sunum |
11 | Asya Krizleri | Anlatma-Tartışma-Sunum |
12 | EMR Avrupa Krizi | Anlatma-Tartışma-Sunum |
13 | 2008 Dünya Ekonomik Krizi | Anlatma-Tartışma-Sunum |
14 | Türkiye Ekonomisinde Yaşanan Krizler: 1994 Krizi | Anlatma-Tartışma-Sunum |
15 | Türkiye Ekonomisinde Yaşanan Krizler: 2001 Krizi | Anlatma-Tartışma-Sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Murat Kaykusuz (2016), İktisadi Kriz Teorileri, Ekin Basın Yayın Dağıtım. | |
2 | Çeşitli Makaleler-İnternet Kaynakları-Raporlar | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı-Makaleler-Raporlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 205 |