|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | EKONOMİ VE FİNANS (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYSUN ÖZEN (aysun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dünya ekonomisinin güncel sorunlarını farklı bakış açılarıyla değerlendirmeye çalışmak ve öğrencilerin bu konudaki değerlendirme, analiz/sentez yapabilme kabiliyetlerini artırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Güncel ekonomik sorunları açıklayabilir. |
PÇ-2 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-4 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-13 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Krizlerin nedenlerini açıklayabilir. |
PÇ-2 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-13 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-20 Küreselleşme ve ekonomik krizlerle ilgili kavramları, ilkeleri ve uygulamaları bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Küresel krizlere çözüm önerisi sunabilir. |
PÇ-1 Para, Banka ve Finansal sistemin temel öğeleri ve bu öğelerin işleyişlerini yorumlama becerisine sahiptir. PÇ-13 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-20 Küreselleşme ve ekonomik krizlerle ilgili kavramları, ilkeleri ve uygulamaları bilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bölgeler, sektörler ve temalar merceğinden dünya ekonomisinin güncel sorunlarına bakış. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Global Ekonomideki Genel Gelişmeler | Yüz Yüze |
2 | Yükselen Piyasalar ve BRICS | Yüz Yüze |
3 | Ticaret Ayağı, Uluslararası Örgütlerin Rolü ve Önemi (WTO vd.) | Yüz Yüze |
4 | Uluslararası Ticaret ve Yatırımlar | Yüz Yüze |
5 | Dünya ekonomilerindeki yeniden yapılandırma girişimleri | Yüz Yüze |
6 | Yoksulluk ve Gelir Dağılımı | Yüz Yüze |
7 | Küresel Kriz | Yüz Yüze |
8 | Ara Sınav | |
9 | Enerji | Yüz Yüze |
10 | Sürdürülebilir Kalkınma – Ekonominin amaçlarının yeniden düşünülmesi | Yüz Yüze |
11 | Dönem Çalışmalarının Sunumları | Yüz Yüze |
12 | Internetin dünya ekonomisine etkileri | Yüz Yüze |
13 | Cinsiyet Ayrımcılığı ve İstihdam | Yüz Yüze |
14 | Uzak Doğu | Yüz Yüze |
15 | Latin Amerika | Yüz Yüze |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dani Rodrik: Akıllı Küreselleşme, Efil, Ankara, 2011. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Güncel akademik çalışmalar ve ders notları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 13 | 52 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 12 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 176 |