|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SOSYOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NİHAN OZANSOY TUNÇDEMİR (nihanozansoy@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NEVAL KARANFİL, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin amacı, Türkiye'de ve Dünyada popüler kültür ile ilgili çalışmaları ele almaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Popüler kültürü ve ilgili kavramları tanımlayabilir |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. PÇ-3 3. Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, sosyolojik analiz özellikleri, ekip çalışmalarına yatkınlıkları gelişebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Türkiye'de yürütülen popüler kültür çalışmalarını tartışabilir |
PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. PÇ-7 7. Sosyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisi kazanabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Dünya çapında yürütülen popüler kültür çalışmaları hakkında tartışma sürdürebilir |
PÇ-9 9. Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahip olabilir. PÇ-11 11. Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izleyebilir. PÇ-12 12. Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Dersin içeriğinde popüler kültür, popüler kültür elemanları, yüksek kültür ve kitle kültürü gibi kavramlar yer almaktadır. Popüler kültürden çeşitli örnekler vererek bunların toplumsal boyutları ile ilgili tartışmalar yürütülür. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Popüler kültür kavramı | Anlatım |
| 2 | Tarihsel süreçte popüler kültürün kavramsallaştırılması | Anlatım |
| 3 | popüler kültür çalışmalarının içeriği | Anlatım |
| 4 | Popüler Kültür Yüksek Kültür Halk Kültürü Kavramları ve Karşılaştırması | Anlatım |
| 5 | Frankfurt Okulu ve Popüler Kültür Yaklaşımı | Anlatım |
| 6 | Gramsci ve Popüler Kültür Yaklaşımı | Anlatım |
| 7 | Stuart Hall ve Popüler Kültür Yaklaşımı | Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | popüler kültür ve müzik | makale sunumu |
| 10 | popüler kültür ve medya | makale sunumu |
| 11 | popüler kültür ve sosyal medya | makale sunumu |
| 12 | popüler kültür ve siyaset | makale sunumu |
| 13 | popüler kültür ve tüketim | makale sunumu |
| 14 | popüler kültür ve toplumsal cinsiyet | makale sunumu |
| 15 | popüler kültür ve ekonomi | makale sunumu |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Geçer, Ekmel. (2015). Medya ve Popüler Kültür: Diziler, Televizyon ve Toplum. 2.b. İstanbul: Metamorfoz Yayıncılık. | |
| 2 | Karakoç, Enderhan. (Ed.). (2009). Medya ve Popüler Kültür: Eleştirel Bir Yaklaşım. İstanbul: Literatürk. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kaynak kitap ve makaleler | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 2 | 4 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 1 | 3 |
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 82 | ||