|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SOSYOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÇAĞDAŞ ÜMİT YAZGAN (cumityazgan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ÇAĞDAŞ ÜMİT YAZGAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı eğitim sosyolojisi alanı ile ilgili temel kavramları açıklayabilmeyi ve kullanabilmeyi sağlamaktır. Bununla birlikte eğitim sosyolojisi kuramlarından hareket ederek eğitim araştırmaları için gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmak amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Eğitim sosyolojisi ile ilgili temel kavramları ve kuramları açıklayabilir. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. PÇ-3 3. Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, sosyolojik analiz özellikleri, ekip çalışmalarına yatkınlıkları gelişebilir. PÇ-4 4. Sosyoloji ve ilgili alanlarda sosyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahip olabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Eğitim sosyolojisinin kavram ve kuramları aracılığıyla eğitim incelemeleri yapabilir. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. PÇ-3 3. Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, sosyolojik analiz özellikleri, ekip çalışmalarına yatkınlıkları gelişebilir. PÇ-4 4. Sosyoloji ve ilgili alanlarda sosyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahip olabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Eğitim sosyolojisi ile ilgili bir araştırma projesi tasarlayabilir. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. PÇ-3 3. Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, sosyolojik analiz özellikleri, ekip çalışmalarına yatkınlıkları gelişebilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Eğitim ve eğitim Sosyolojisi ile ilgili temel kavramlar, eğitim sosyolojisi kuramları, aile ve eğitim, ekonomi ve eğitim, sosyal hareketlilik ve eğitim, sosyal bir sistem olarak okul, bir meslek olarak öğretmenlik. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Eğitim ve Eğitim Sosyolojisi ile İlgili Temel Kavramlar | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
| 2 | Batı'da ve Türkiye'de Eğitim Sosyolojisinin Gelişimi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
| 3 | Eğitimde İşlevselci Kuramlar | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
| 4 | Eğitimde Etkileşimci Kuramlar | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
| 5 | Eğitimde Çatışmacı Kuramlar | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
| 6 | Sosyalleşme Süreci ve Eğitim | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
| 7 | Eğitimde Fırsat Eşitliği | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Toplumsal Hareketlilik ve Eğitim | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
| 10 | Toplumsal Değişme ve Eğitim | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
| 11 | Toplumsal Bir Sistem Olarak Okul | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
| 12 | Meslek Olarak Öğretmenlik | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
| 13 | Eğitim ile ilgili Ampirik Araştırmaların Analizi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
| 14 | Eğitim ile ilgili Ampirik Araştırmaların Analizi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
| 15 | Eğitim ile ilgili Ampirik Araştırmaların Analizi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Tezcan, M. (2013).Sosyolojik Kuramlarda Eğitim. Ankara: Anı Yayıncılık. | |
| 2 | Özdemir, Ç. (2015). Eğitim sosyolojisi. Ankara: Pegem. | |
| 3 | Hurn, C. J. (2016). Okulun imkân ve sınırları: Eğitim sosyolojisine giriş. (Mustafa Sever, Ahmet Kaysılı, Ayşe Soylu, çev.). Ankara: Pegem Akademi. | |
| 4 | Moore, R. (2015), Eğitim ve Toplum/Eğitim Sosyolojisinde Sorunlar ve Açıklamalar. (Hüsamettin Arslan çev.). İstanbul: Paradigma Yayıncılık. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 12 | 36 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 98 | ||