|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖMER ÇOBAN (omercoban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Seyahat sosyolojisinin temel kavram ve teorilerini öğretmek ve seyahat sosyolojisi alanındaki çalışmaları incelemek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Turizmin oluşumunda etki eden sosyal çerçeveyi tanıyabilir. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir. PÇ-4 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. PÇ-12 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir. PÇ-13 Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Turizm olayından turistin sosyal etkilenmesini açıklayabilir. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-4 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. PÇ-12 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir. PÇ-13 Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Turizm olayından yerel halkın ve çalışanların etkilenme koşullarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir. PÇ-4 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. PÇ-12 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir. PÇ-13 Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Sosyoloji ve turizm ilişkisini açıklayabilir. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. PÇ-12 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir. PÇ-13 Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sosyolojinin tanımı ve kapsamı, seyahat sosyolojisi kavramı, seyahat sosyolojisi ile ilişkili kavram ve kuramlar ve bunlarla ilişkili yapılan çalışmalar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sosyolojinin Nedir? Sosyolojinin Temel Kavramları, Bilim Olarak Sosyolojinin Doğuşu, Sosyolojinin İlişkili Olduğu Bilimler, Sosyolojide Temel Yöntemsel Yaklaşımlar | Anlatma yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
2 | Sosyolojinin Gelişimi, Klasik Sosyoloji, Modern Sosyolojinin Gelişimi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
3 | Boş Zamanlar Sosyolojisi ve Turizm Sosyolojisi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
4 | Seyahat Sosyolojisi Bağlamında Verilen Ödevlerin Sunumu | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
5 | Makale İncelemesi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi Makale Eleştirisi |
6 | Makale İncelemesi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi Makale Eleştirisi |
7 | Makale İncelemesi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi Makale Eleştirisi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Makale İncelemesi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi Makale Eleştirisi |
10 | Makale İncelemesi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi Makale Eleştirisi |
11 | Makale İncelemesi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi Makale Eleştirisi |
12 | Makale İncelemesi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi Makale Eleştirisi |
13 | Makale İncelemesi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi Makale Eleştirisi |
14 | Makale İncelemesi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi Makale Eleştirisi |
15 | Makale İncelemesi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi Makale Eleştirisi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dersle ilgili makaleler | |
2 | Avcıkurt, C. (2017). Turizm sosyolojisi: Genel ve yapısal yaklaşım. Ankara: Detay Yayıncılık. | |
3 | Apostolopoulos, Y., Leivadi, S. ve Yiannakis, A. (2013). The sociology of tourism: theoretical and empirical investigations. Routledge. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Avcıkurt, C. (2017). Turizm sosyolojisi: Genel ve yapısal yaklaşım. Ankara: Detay Yayıncılık. Apostolopoulos, Y., Leivadi, S. ve Yiannakis, A. (2013). The sociology of tourism: theoretical and empirical investigations. Routledge. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 14 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 1011121314 | 6 | 30 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 4567 | 6 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 14 | 30 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 6 | 4 | 24 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |