Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / TR525 - TURİZM REHBERLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TR525 Adı: BİZANS TARİHİ VE SANATI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM REHBERLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NİLÜFER PEKER (npeker@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Sanat tarihinin doğuşu ve gelişim çizgisi hakkında öğrencilere ilk görüşleri kazandırmak ve sanat tarihi terminolojisinin öğretilmesi ile turist rehberliği mesleğinin gerekliliği olan sanat tarihi bilgisini öğrencilere kazandırmak dersin amacını oluşturmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sanat tarihi ile ilgili genel kavramları ve terminolojiyi açıklayabilir ve aktarabilir. PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Sanat tarihinin doğuşu ve gelişim sürecini açıklayabilir. PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Sanat tarihi ve turist rehberliği mesleği arasındaki ilişkinin önemini kavrar ve mesleki açıdan sanat tarihi bilgisini kullanarak turistlere aktarım yapabilir. PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sanat Tarihi alanında kullanılan temel kavramlar, Orta Asya Türk sanatı, İslam sanatının doğuşu ve gelişimi, Sanat tarihi ve turist rehberliği mesleği arasındaki ilişki.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Sanat tarihinin tarihçesi. Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
2 Sanat Tarihinin bir bilim dalı şekline dönüşme süreci ve Türkiye de sanat tarihi alanında yapılan ilk çalışmalar. Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
3 Sanat Tarihi alanında kullanılan temel kavramların öğretilmesi. Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
4 Terminoloji(Türk-İslam sanatında kullanılan terimler) Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
5 Terminoloji Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
6 Terminoloji Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
7 Terminoloji(Bizans sanatında kullanılan terimler) Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Türk-İslam sanatına giriş.(Orta Asya ve İslam sanatlarının kısa bir tekrarı) Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
10 Anadolu dışında varlık göstermiş diğer devletlerin sanatsal özellikleri(Harzemşahlılar-Babürler vb.gibi) Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
11 Büyük Selçuklu Devletinin sanatsal özellikleri Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
12 Batı Anadolu da yer alan beylikler ve bu dönem mimarisine olan katkıları. Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
13 Bizans sanatının temelini oluşturan Roma sanatının tanıtılması.Karakteristik özelliklerinin ortaya konulması. Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
14 Bizans sanatının doğuşu ve gelişim aşamaları. Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
15 Kapadokya da bulunan Bizans dönemi yapılar ve özellikleri ile süsleme programları. Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ara Altun;Ortaçağ Türk Mimarisinin Anahatları için bir özet,ist.1988
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, Projeksiyon, İnternet ve yazılı kaynaklar.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 10 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 10 50
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 3 9
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
4 11 44
0
Toplam İş Yükü 173