|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NİLÜFER PEKER (npeker@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sanat tarihinin doğuşu ve gelişim çizgisi hakkında öğrencilere ilk görüşleri kazandırmak ve sanat tarihi terminolojisinin öğretilmesi ile turist rehberliği mesleğinin gerekliliği olan sanat tarihi bilgisini öğrencilere kazandırmak dersin amacını oluşturmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sanat tarihi ile ilgili genel kavramları ve terminolojiyi açıklayabilir ve aktarabilir. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Sanat tarihinin doğuşu ve gelişim sürecini açıklayabilir. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Sanat tarihi ve turist rehberliği mesleği arasındaki ilişkinin önemini kavrar ve mesleki açıdan sanat tarihi bilgisini kullanarak turistlere aktarım yapabilir. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sanat Tarihi alanında kullanılan temel kavramlar, Orta Asya Türk sanatı, İslam sanatının doğuşu ve gelişimi, Sanat tarihi ve turist rehberliği mesleği arasındaki ilişki. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sanat tarihinin tarihçesi. | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
2 | Sanat Tarihinin bir bilim dalı şekline dönüşme süreci ve Türkiye de sanat tarihi alanında yapılan ilk çalışmalar. | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
3 | Sanat Tarihi alanında kullanılan temel kavramların öğretilmesi. | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
4 | Terminoloji(Türk-İslam sanatında kullanılan terimler) | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
5 | Terminoloji | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
6 | Terminoloji | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
7 | Terminoloji(Bizans sanatında kullanılan terimler) | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türk-İslam sanatına giriş.(Orta Asya ve İslam sanatlarının kısa bir tekrarı) | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
10 | Anadolu dışında varlık göstermiş diğer devletlerin sanatsal özellikleri(Harzemşahlılar-Babürler vb.gibi) | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
11 | Büyük Selçuklu Devletinin sanatsal özellikleri | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
12 | Batı Anadolu da yer alan beylikler ve bu dönem mimarisine olan katkıları. | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
13 | Bizans sanatının temelini oluşturan Roma sanatının tanıtılması.Karakteristik özelliklerinin ortaya konulması. | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
14 | Bizans sanatının doğuşu ve gelişim aşamaları. | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
15 | Kapadokya da bulunan Bizans dönemi yapılar ve özellikleri ile süsleme programları. | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ara Altun;Ortaçağ Türk Mimarisinin Anahatları için bir özet,ist.1988 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projeksiyon, İnternet ve yazılı kaynaklar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 10 | 50 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
4 | 11 | 44 | |
0 | |||
Toplam İş Yükü | 173 |