|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MERAL DURSUN (meraldursun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MERAL DURSUN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı örneklerle aktarılan dünya mitolojisinin, öğrencinin hem dünyayı anlamlandırmasına hem de sanatsal, kültürel ve turistik çekicilik unsurlarına bakış açısının gelişimine katkıda bulunmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mit, mitoloji kavramlarını, mitlerin işlevi ve amacını açıklayabilir. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-13 Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Dünya mitleri ve inanışları hakkında bilgi sahibi olur ve bunların toplumların kültür ve sanatına etkilerini kavrayabilir. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-13 Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Mitolojiye giriş, mitos, epos, logos ilişkisi, mitos türleri ve mitolojide ortak konular, Yunan Mitolojisi, Roma mitolojisi, Türk şamanizmi, Dünya şamanizmi, Babilonya mitosları, Mısır mitosları, Ugarit mitosları, Musevi mitosları, İncil mitosları, İslam mitosları, örnek mitoslar: Pandora, Babil mitosları (tufan, Gılgamış, Adapa, Etana). | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mitolojiye giriş Mitos, epos, logos ilişkisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Proje Sunumu |
2 | Mitos türleri ve mitolojide ortak konular | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Proje Sunumu |
3 | Yunan Mitolojisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Proje Sunumu |
4 | Roma Mitolojisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Proje Sunumu |
5 | Türk Mitolojisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Proje Sunumu |
6 | Şamanizm | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Proje Sunumu |
7 | Babilonya mitosları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Proje Sunumu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mısır mitosları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Proje Sunumu |
10 | Ugarit mitosları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Proje Sunumu |
11 | Musevi mitosları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Proje Sunumu |
12 | İncil mitoslari | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Proje Sunumu |
13 | İslam mitosları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Proje Sunumu |
14 | Örnek mitoslar: Pandora, Babil mitoslari (Tufan, Gilgamis, Adapa, Etana) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Proje Sunumu |
15 | Genel Değerlendirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Azra Erhat, Mitoloji Sözlüğü, Remzi Kitabevi, 2007 | |
2 | Karl Kerenyi,Yunan Mitolojisi: Tanrılar, İnsanlar ve Kahramanlar, Say Yayınları, 2018 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Hamilton, Edith. Mythology. 11th ed., Back Bay Books, 1998 Derman Bayladı, Sorularla Mitoloji, OMNIA Yayınları, 2010. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 14 | 70 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 10 | 2 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 15 | 1 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 187 |