|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NURGÜL ÇALIŞKAN (nurgulcaliskan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı anabilim dalına ilişkin güncel ve akademik gelişmelere yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | turizm rehberliğiyle ilgili güncel ve akademik gelişmeleri açıklayabilir |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | bilimsel bir çalışmanın kaleme alınması ve yayımlanması sürecini analiz edebilir |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı rapor haline getirerek sunumunu yapabilir |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-9 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
anabilim dalıyla ilgili gelişmelerin yer aldığı yurt içi ve yurt dışı yayınların takibi, incelenmesi, tartışılması, sunulması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Turizm/Turizm Rehberliği yazınında yaşanan tartışmalar ve gelişmeler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap |
2 | Bilimsel paradigmalar ve turizm/turizm rehberliği alanına yansımaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap |
3 | Turizm/turizm rehberliği alanındaki makale, bildiri vb. çalışmaların yayımlanması süreci | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap |
4 | Yayımlanma sürecinin bilimsel etik açısından değerlendirilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap |
5 | Turizm Rehberliği alanındaki bilimsel yayınların bibliyometrik analizi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap |
6 | Turizm Rehberliği alanındaki bilimsel yayınların bibliyometrik analizi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap |
7 | Anabilim dalında hazırlanan tezlerin yazım sürecinde yaşananlar üzerine Örnek Olay İncelemesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap Örnek olay |
8 | Ara Sınav | |
9 | Anabilim dalında hazırlanan tezlerin yazım sürecinde yaşananlar üzerine Örnek Olay İncelemesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap |
10 | 3. Turizm Şurası'nda Turizm Rehberliğine ilişkin alınan kararlar ve eylem planları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap |
11 | 3. Turizm Şurası'nda Turizm Rehberliğine ilişkin alınan kararlar ve eylem planları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap |
12 | Turizm Rehberliği üzerine yapılan arama konferansları, çalıştay, kongre vb. organizasyonların incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap |
13 | Turizm Rehberliği üzerine yapılan arama konferansları, çalıştay, kongre vb. organizasyonların incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap |
14 | Türkiye'de turizm rehberliği alanındaki diğer lisansüstü programların incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap |
15 | İlgili literatür ve paydaşların çabaları ışığında lisansüstü Turizm Rehberliği eğitiminin kalitesinin arttırılmasına yönelik öneriler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Altunışık vd. (2017). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri | |
2 | Day, R. A. (2001). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Tübitak Yayınları | |
3 | Kültür ve Turizm Bakanlığı (2018) 3. TURİZM ŞÛRASI TEBLİĞLER KİTABI CİLT 1-2 | |
4 | Kozak vd. (2016). Turizm Rehberliği Eğitimi Arama Konferansı Sonuç Raporu | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
internet, kitap ve makaleler, ders notları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 10 | 50 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 10 | 50 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 174 |