|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ZEYNEP ÇOKAL (zeynepkabaoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Turizmin temel fonksiyonunu oluşturan Ingoing, Incoming ve Outgoing turların planlama aşamasından başlayıp gerçekleştirilmesi ve yönetilmesi konusunda öğrencilere gerekli bilgi ve becerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Tur operatörlüğü kavramını açıklayabilir |
PÇ-2 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir. PÇ-4 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Tur operatörü ile seyahat acentası arasındaki farkları açıklayabilir. |
PÇ-2 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir. PÇ-4 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Paket tur kavramını açıklayabilir ve paket turun tarihçesini aktararak ve özelliklerini sıralayabilir. |
PÇ-2 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Tur operatörlüğü kavramı, Uluslararası tur operatörleri, Tur operatörü ile seyahat acentası arasındaki farklar, Paket tur kavramı, tarihçesi ve özellikleri, Paket tur-tüketici sorunları, Paket tur üretim aşamaları, Tur operatörleri-oteller arasındaki ilişkiler | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tur çeşitleri ve turlarda görev alan elemanlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
| 2 | Tur müşterileri ve davranış biçimleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
| 3 | Tur planlaması (ürün hazırlama) ve turistik ürünü oluşturan öğeler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
| 4 | Destinasyon seçimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
| 5 | Tur operatörünün hizmet satınalma işlemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
| 6 | Tur öğelerinin birleşmesi ve tur maliyetlerinin hesaplanması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
| 7 | Tur planlama takvimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Turist Grubunun Karşılanması, Transfer ve Bilgilendirme Toplantısı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
| 10 | Eğitim gezilerinin planlanması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
| 11 | Bağımsız turların planlanması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
| 12 | Yerel hizmet(ağırlamalı/hosted) turların planlanması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
| 13 | Tur yönetim mesleğinde gelişmeler ve sorunları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
| 14 | Örnek tur programı hazırlanması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
| 15 | Kapadokya Bölgesine yönelik paket tur hazırlanması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Pound, Cathleen Lingle. (1992). The Professional Guide: Dynamics of Tour Guiding, John Wiley and Sons: New York | |
| 2 | Çolakoğlu, Osman, E.,Fatih Epik, Ergün Efendi. (2010). Tur Yönetimi ve Turist Rehberliği, 2. Baskı, Detay Yayıncılık: Ankara. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar ve projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 10 | 50 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 4 | 11 | 44 | |
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||