|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZEYNEP ÇOKAL (zeynepkabaoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Turizmin temel fonksiyonunu oluşturan Ingoing, Incoming ve Outgoing turların planlama aşamasından başlayıp gerçekleştirilmesi ve yönetilmesi konusunda öğrencilere gerekli bilgi ve becerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tur operatörlüğü kavramını açıklayabilir |
PÇ-2 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir. PÇ-4 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Tur operatörü ile seyahat acentası arasındaki farkları açıklayabilir. |
PÇ-2 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir. PÇ-4 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Paket tur kavramını açıklayabilir ve paket turun tarihçesini aktararak ve özelliklerini sıralayabilir. |
PÇ-2 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tur operatörlüğü kavramı, Uluslararası tur operatörleri, Tur operatörü ile seyahat acentası arasındaki farklar, Paket tur kavramı, tarihçesi ve özellikleri, Paket tur-tüketici sorunları, Paket tur üretim aşamaları, Tur operatörleri-oteller arasındaki ilişkiler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tur çeşitleri ve turlarda görev alan elemanlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
2 | Tur müşterileri ve davranış biçimleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
3 | Tur planlaması (ürün hazırlama) ve turistik ürünü oluşturan öğeler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
4 | Destinasyon seçimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
5 | Tur operatörünün hizmet satınalma işlemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
6 | Tur öğelerinin birleşmesi ve tur maliyetlerinin hesaplanması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
7 | Tur planlama takvimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Turist Grubunun Karşılanması, Transfer ve Bilgilendirme Toplantısı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
10 | Eğitim gezilerinin planlanması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
11 | Bağımsız turların planlanması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
12 | Yerel hizmet(ağırlamalı/hosted) turların planlanması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
13 | Tur yönetim mesleğinde gelişmeler ve sorunları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
14 | Örnek tur programı hazırlanması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
15 | Kapadokya Bölgesine yönelik paket tur hazırlanması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Pound, Cathleen Lingle. (1992). The Professional Guide: Dynamics of Tour Guiding, John Wiley and Sons: New York | |
2 | Çolakoğlu, Osman, E.,Fatih Epik, Ergün Efendi. (2010). Tur Yönetimi ve Turist Rehberliği, 2. Baskı, Detay Yayıncılık: Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar ve projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 10 | 50 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
4 | 11 | 44 | |
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |