|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZEYNEP ÇOKAL (zeynepkabaoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Turizm rehberliğinde uzmanlaşmanın önemini, hangi alanlarda uzmanlaşılabileceğini kavramak ve mevcut uzmanlaşma programları ile ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Turizm rehberliğinde uzmanlaşmanın önemini kavrayabilir. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-14 Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Turizm rehberliği mesleğinde gerçekleştirilmiş uzmanlaşma eğitimlerini ve içeriklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-14 Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Turizm Rehberliğinde Uzmanlaşma ve Sertifikasyon, Rehberlikte Uzmanlaşma Usul ve Esasları, Türkiye’de Turist Rehberliği Mesleğinde Uzmanlaşma Amacıyla Gerçekleştirilen Eğitim Programları,Turist Rehberliğinde e-Sertifika Programı, Uzmanlaşılan Tur Kategorileri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sertifikasyon, kalifikasyon, uzmanlaşma kavramları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama Proje Sunumu |
2 | Turizm Rehberliğinde Uzmanlaşmanın Önemi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama Proje Sunumu |
3 | Turizm Rehberliğinde Uzmanlaşma Usul ve Esasları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama Proje Sunumu |
4 | Türkiye’de Turist Rehberliği Mesleğinde Uzmanlaşma Amacıyla Gerçekleştirilen Eğitim Programları : Çanakkale Savaşları (ANZAK) Rehberlikte Uzmanlaşma Eğitim Programı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama Proje Sunumu |
5 | Çatalhöyük Rehberlikte Uzmanlaşma Eğitim Programı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama Proje Sunumu |
6 | Taksonomi (Bitki Sistematiği) Rehberlikte Uzmanlaşma Eğitim Programı / Flora/Fauna (Endemik Bitkiler) Yaban Hayatı, Kuş Gözlemciliği ve Ekoturizm Rehberlikte Uzmanlaşma Eğitim Programı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama Proje Sunumu |
7 | Türkiye’de Musevi Mirası Rehberlikte Uzmanlaşma Eğitim Programı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama Proje Sunumu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çocuk ve Müze Rehberlikte Uzmanlaşma Eğitim Program / Gastronomi ve Şarap Rehberlikte Uzmanlaşma Eğitim Program | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama Proje Sunumu |
10 | Su Altı Arkeolojisi ve Dalış Turizmi Rehberlikte Uzmanlaşma Eğitimi / Dağ-Doğa ve Kültür Yürüyüşü Turizmi Rehberlikte Uzmanlaşma Eğitim | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama Proje Sunumu |
11 | Likya Yolu Uzmanlaşma Eğitimi / Yeni Bir Turizm Rotası Olarak Büyük Usta Mimar Sinan Uzmanlaşma Eğitim Programı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama Proje Sunumu |
12 | Antik ve Geç Antik Çağlarda İstanbul (Bizans Dönemi Sonuna Kadar) Üzerine Rehberlikte Uzmanlaşma Eğitim Programı / Doğu Roma Mirası Rehberlikte Uzmanlaşma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama Proje Sunumu |
13 | GAP Bölgesi Rehberlikte Uzmanlaşma Eğitim Programı / Akseki İbradı Botanik Turizmi Uzmanlaşma Eğitimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama Proje Sunumu |
14 | İstanbul Kültür Sanat Rehberliği Uzmanlaşma Eğitim Programı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama Proje Sunumu |
15 | Yurt Dışı Rehberlikte Uzmanlaşma Eğitim Programları / e-sertifika programları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rapor Hazırlama Proje Sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Turist Rehberliğinde Uzmanlaşma (2020), Ö. Güzel ve Ö. Köroğlu, Nobel Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Özlem Güzel, Volkan Altıntaş, İlker Şahin, Turist Rehberliği Araştırmaları: Öngörüler ve Uygulamalar, Detay Yayınevi, 2017 |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 14 | 70 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 10 | 2 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 15 | 1 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 187 |