|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MERAL DURSUN (meraldursun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders kapsamında Tevrat ve İncil kaynaklı sahneleri konu eden sanat yapıtlarında betimlenen dinsel olay ya da figürlerle ilgili standartlaşmış biçimler, kalıplar, ve simgelerin incelenmesi amaçlanır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tevrat ve İncil kaynaklı eserlerde konuyu, tasvir edilen figürleri betimleyebilir. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-13 Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Bir sanat eserini algılayabilmek için ön ikonografik tasviri, ikonografik çözümlemeyi ve ikonolojik yorumu açıklayabilir. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-13 Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tevrat ve İncil’de sözü edilen kutsal olay ve hikayelerin, başta tual resmi, minyatür ve anıtsal resim olmak üzere, taş, maden, ahşap ve fildişi gibi farklı malzemeler üzerinde yorumlanışı, görsel malzeme eşliğinde ele alınacak, ikonografik çözümleme ve değerlendirmesi yapılacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İkon, İkonografi ve İkonoloji | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Proje Sunumu |
2 | Yunan mitolojisinde ikonlar ve simgeler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Proje Sunumu |
3 | Mısır Mitolojisinde İkonlar ve simgeler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Proje Sunumu |
4 | Mezopotamya mitolojisinde ikonlar ve simgeler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Proje Sunumu |
5 | Türk mitolojsinde ikonlar ve simgeler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Proje Sunumu |
6 | Kadın kültü ve kadın imgeleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Proje Sunumu |
7 | Kadın kültü ve kadın imgeleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Proje Sunumu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tapınaklar ( Kiliseler) ve Müzeler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Proje Sunumu |
10 | Tevrat Hikayelerinin örneklerle irdelenmesi ve ikonografik çözümü | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Proje Sunumu |
11 | Tevrat Hikayelerinin örneklerle irdelenmesi ve ikonografik çözümü | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Proje Sunumu |
12 | Tevrat Hikayelerinin örneklerle irdelenmesi ve ikonografik çözümü | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Proje Sunumu |
13 | İncil Hikayelerinin örneklerle irdelenmesi ve ikonografik çözümü | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Proje Sunumu |
14 | İncil Hikayelerinin örneklerle irdelenmesi ve ikonografik çözümü | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Proje Sunumu |
15 | İncil Hikayelerinin örneklerle irdelenmesi ve ikonografik çözümü | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Proje Sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | GOMBRICH, E. H., Sanatın Öyküsü, (Çev. B. Cömert), İstanbul 1980 | |
2 | Azra Erhat, Mitoloji Sözlüğü, Remzi Kitabevi, 2007 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bedrettin Cömert; Mitoloji ve İkonografi; 3. Basım, De Ki Yayınevi, 2008. Mircea Eliade; Dinler Tarihine Giriş; Kabalcı Yayınevi |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 14 | 70 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 10 | 2 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 15 | 1 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 187 |