|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AYBÜKE ÖZSOY (aybuke.ozsoy@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Değerler eğitiminin tarihsel temellerini, değerler eğitiminin bireysel ve toplumsal amaçlarını ve değerler eğitimi yaklaşımlarını kavratmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bilimsel araştırma yapma becerisi kazanır. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-9 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. PÇ-12 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Değerler eğitimi yaklaşımlarını açıklar. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. PÇ-13 Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Sosyal Bilgiler ders programında değerler eğitiminin yerini ve içeriğini açıklar. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-9 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Değerler Eğitimi: Değer, Ahlak ve Karakter kavramları Değerler Eğitiminin Amaçları Ahlak Gelişimi, çeşitli değer kuramalrı | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Değerler Eğitimi: Değer, Ahlak ve Karakter kavramları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 2 | Değerler Eğitiminin Amaçları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 3 | Ahlak Gelişimi 1: Psikanaliz, Davranışçılık Ahlak Gelişimi 2: J. Dewey | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 4 | Ahlak Gelişimi 3: Piaget Ahlak Gelişimi 4: Kohlberg | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 5 | Alan (Domain) Teorsi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama |
| 6 | Değerler Eğitimi Yaklaşımları 1: Değerleri Telkin Etmek | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama |
| 7 | Değerler Eğitimi Yaklaşımları 2: Değerleri Açıklamak | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Değerler Eğitimi Yaklaşımları 3: Ahlaki İkliem tartışması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama |
| 10 | Değerler Eğitimi Yaklaşımları 4: Değer Analizi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama |
| 11 | Karakter Eğitimi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama |
| 12 | Örtük Program | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama |
| 13 | Değerlendirme | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama |
| 14 | Değerlendirme | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama |
| 15 | Değerlendirme | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ekşi, H.; Katılmış A.(2016). Uygulama Örnekleriyle Değerler Eğitimi. Ankara. Nobel Yayıncılık. | |
| 2 | Köylü, M.(2016). Teoriden Pratiğe değerler Eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 3 | 14 | 42 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 8 | 32 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 173 | ||