|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Doktora | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NİLÜFER ŞAHİN PERÇİN (nilufer.percin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Gastronomide yaşanan gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkan yeniliklerin saptanması | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Gastronomide yeni eğilimleri açıklayabilir. |
PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur. PÇ-4 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ekonomik, hukuksal vb. problemlere çözüm getirebilme becerisine sahip olur. PÇ-5 Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümü için gerekli alanların planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Gastronomi Turizminde temel kavramlarını ve yeni trendleri tartışabilir. |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur. PÇ-5 Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümü için gerekli alanların planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Gelecekteki gastronomi eğilimlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur. PÇ-7 Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili alanlarda uygulamaların toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yetkinliğine sahip olur. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Gastronomide yeni trendler | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin amacı, içeriği ve yönteminin açıklanması | Anlatım,soru cevap |
| 2 | Gastronomi sektöründeki gelişme ve değişmeler | Proje Sunumu, Tartışma ve Beyin Fırtınası |
| 3 | Gastronomi sektöründeki gelişme ve değişmeler | Proje Sunumu, Tartışma ve Beyin Fırtınası |
| 4 | Gastronomi sektöründeki gelişme ve değişmeler | Proje Sunumu, Tartışma ve Beyin Fırtınası |
| 5 | Gastronomi sektöründeki gelişme ve değişmeler | Proje Sunumu, Tartışma ve Beyin Fırtınası |
| 6 | Gastronomi sektöründeki gelişme ve değişmeler | Proje Sunumu, Tartışma ve Beyin Fırtınası |
| 7 | Gastronomi sektöründeki gelişme ve değişmeler | Proje Sunumu, Tartışma ve Beyin Fırtınası |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Gastronomi sektöründeki gelişme ve değişmeler | Proje Sunumu, Tartışma ve Beyin Fırtınası |
| 10 | Gastronomi sektöründeki gelişme ve değişmeler | Proje Sunumu, Tartışma ve Beyin Fırtınası |
| 11 | Gastronomi sektöründeki gelişme ve değişmeler | Proje Sunumu, Tartışma ve Beyin Fırtınası |
| 12 | Gastronomi sektöründeki gelişme ve değişmeler | Proje Sunumu, Tartışma ve Beyin Fırtınası |
| 13 | Gastronomi sektöründeki gelişme ve değişmeler | Proje Sunumu, Tartışma ve Beyin Fırtınası |
| 14 | Gastronomi sektöründeki gelişme ve değişmeler | Proje Sunumu, Tartışma ve Beyin Fırtınası |
| 15 | Genel Değerlendirme | Proje Sunumu, Tartışma ve Beyin Fırtınası |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Gastronomi Trendleri, Hülya Kurgun, Detay Yayıncılık. | |
| 2 | Yiyecek içecek endüstrisinde trendler, Osman N. Özdoğan, Detay Yayıncılık. | |
| 3 | Gastronomi ve Yiyecek Tarihi, Atilla Akbaba, Detay Yayıncılık. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 1 | 40 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | 8 | 1 | 40 |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 16 | 1 | 60 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 4 | 14 | 56 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 182 | ||