|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Doktora | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ŞULE AYDİN (suleaydin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilerin işletme içindeki çalışan davranışlarını anlamasını, bu davranışların nedenleri ve sonuçlarını anlamalarını sağlamak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Çalışan ilişkileri yönetiminin önemli fonksiyonları hakkında kavramsal ve teorik bilgi sahibi olurlar. |
PÇ-5 Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümü için gerekli alanların planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur. PÇ-7 Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili alanlarda uygulamaların toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yetkinliğine sahip olur. PÇ-3 Gastronomi ve Mutfak Sanatları faaliyetlerine ilişkin profesyonel tekniklere ve uygulamalara sahip olur. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Çalışan ilişkileri yönetimi konusunda eleştirel düşünme becerisi kazanırlar. |
PÇ-5 Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümü için gerekli alanların planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur. PÇ-8 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur. PÇ-3 Gastronomi ve Mutfak Sanatları faaliyetlerine ilişkin profesyonel tekniklere ve uygulamalara sahip olur. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Yönetsel durumlarda çeşitli kavram ve teknikleri uygularlar. |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-5 Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümü için gerekli alanların planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur. PÇ-3 Gastronomi ve Mutfak Sanatları faaliyetlerine ilişkin profesyonel tekniklere ve uygulamalara sahip olur. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Örgütsel güven,politik davranışlar,yetenek yönetimi,farklılıkların yönetimi, duygu yönetimi,psikolojik güçlendirme, korku kültürü ve yönetimi,psikolojik sözleşme,izleyici etkisi,kayırmacılık | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Turizm İşletmelerinde Çalışan İlişkileri Yönetiminin Kapsamı ve Önemi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 2 | Turizm İşletmelerinde Sinizm konusu hakkında öğrencinin sunum yapması | Proje Sunumu, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 3 | Turizm İşletmelerinde Psikolojik Sözleşme konusu hakkında öğrencinin sunum yapması | Proje Sunumu, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 4 | Turizm İşletmelerinde Presenteism (İşte Var Olamama) konusu hakkında öğrencinin sunum yapması | Proje Sunumu, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 5 | Turizm İşletmelerinde Sanal ve Sosyal Kaytarma konusu hakkında öğrencinin sunum yapması | Proje Sunumu, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 6 | Turizm İşletmelerinde Kayırmacılık konusu hakkında öğrencinin sunum yapması | Proje Sunumu, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 7 | Turizm İşletmelerinde Farklılıkların Yönetimi konusu hakkında öğrencinin sunum yapması | Proje Sunumu, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Turizm İşletmelerinde İzlenim Yönetimi konusu hakkında öğrencinin sunum yapması | Proje Sunumu, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 10 | Turizm İşletmelerinde Yetenek Yönetimi konusu hakkında öğrencinin sunum yapması | Proje Sunumu, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 11 | Turizm İşletmelerinde Politik Davranış konusu hakkında öğrencinin sunum yapması | Proje Sunumu, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 12 | Turizm İşletmelerinde İntikam konusu hakkında öğrencinin sunum yapması | Proje Sunumu, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 13 | Turizm İşletmelerinde Korku Kültürü ve Yönetimi konusu hakkında öğrencinin sunum yapması | Proje Sunumu, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 14 | Turizm İşletmelerinde Yabancılaşma konusu hakkında öğrencinin sunum yapması | Proje Sunumu, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 15 | Turizm İşletmelerinde İzleyici Etkisi konusu hakkında öğrencinin sunum yapması | Proje Sunumu, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Aydın,Tükeltürk, Ş.,Şahin Perçin, N., Güzel, B. (2014), Turizm İşletmelerinde Çalışan İlişkileri Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| projeksiyon, bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | 8 | 1 | 40 |
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 16 | 2 | 60 |
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 11 | 33 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||