|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Doktora | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EBRU GÜNEREN (ebruguneren@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EMRAH KESKİN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders öğrencilerin yemek kültürüne yeni bir bakış açısı kazanmalarını ve turizmde yemeğin pazarlama aracı olarak kullanılmasını amaçlamaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Gastronomi Kavramı İle İlgili Üst Düzey Bilgi Sahibi Olur |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur. PÇ-3 Gastronomi ve Mutfak Sanatları faaliyetlerine ilişkin profesyonel tekniklere ve uygulamalara sahip olur. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Gastronomik Ürünlerin Turizm Sektöründe Pazarlanması Hakkında Bilgi Sahibi Olur |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur. PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Gastronomi Trendlerinin Gelişimi Hakkında Bilgi Sahibi Olur |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur. PÇ-8 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| gastronomi ile temel kavramlar, gastronominin pazarlama ve turizm üzerindeki etkileri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Gastronomi Kavramı ve Turizm ile ilişkisi | Tartışma Yöntemi |
| 2 | Gastronomi Turizmi Kavramı İncelenir | Tartışma Yöntemi |
| 3 | Gastronomi Turisti ve Tipolojileri ile Destinasyonlar | Tartışma Yöntemi |
| 4 | Gastronomi Turisti Motivasyonları | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Gastronomi ve Destinasyon Pazarlaması İlişkisi | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Pazarlama Karmasının Gastronomi Destinasyonları Açısından İncelenmesi | Tartışma Yöntemi |
| 7 | Gastronominin Destinasyon Pazarlamasına ve Destinasyon Rekabetçiliğine Etkileri | Tartışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Restoranlar ve Dışarıda Yeme Davranışı İncelenir | Tartışma Yöntemi |
| 10 | Gastronomik Deneyim | Tartışma Yöntemi |
| 11 | Gastronomik Ürünlerde Sınıflandırma Sistemleri (Restoran Sınıflandırmaları, UNESCO Gastronomy Cities, Coğrafi İşaretleme Sistemleri) | Tartışma Yöntemi |
| 12 | Gastronomi Turizminde Kaynaklara Dayalı Yaklaşım | Tartışma Yöntemi |
| 13 | Destinasyon Pazarlaması Açısından Gastronomi ve Kültür ilişkisi | Tartışma Yöntemi |
| 14 | Makale Analizi Sunumları | Tartışma Yöntemi |
| 15 | Makale Analizi Sunumları | Tartışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Guzel, B., Apaydin, M., 2016. Gastronomy tourism: motivations and destinations. In: Avcıkurt, Cevdet, Dinu, Mihaela S., Hacıoğlu, Necdet, Efe, Recep, Soykan, Abdullah, Tetik, Nuray (Eds.), Global Issues and Trends in Tourism. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| kitap makale | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 12 | 36 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 10 | 30 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||