Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞL-912 - İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA)

Kodu: İŞL-912 Adı: UZMANLIK ALAN DERSİ VI Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİR ERDEN (erden@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, tez çalışmasına ilişkin literatür tarama konusunda gerekli bilgiyi sağlamak, sosyal araştırma sonuçlarını kavramak ve kantitatif ve kalitatif araştırma yöntemlerini öğretmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Gereksinim duyulan bilgiye ulaşabilme becerisi kazanabilir. PÇ-2 Pazarlama bilimindeki güncel konulara hakim olur. Yeşil pazarlama, toplumsal pazarlama, postmodern pazarlama, sürdürülebilir pazarlama, veri tabanlı pazarlama, ilişki pazarlaması vb. yeni pazarlama yöntemlerini öğrenir.
PÇ-3 Stratejik pazarlama yönetimi bilgilerini güçlendirir, farklı pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve uygulanmasıyla ilgili konuları bilir, pazarlama organizasyonu, planlaması, uygulanması ve denetim ve kontrolü konularında kendisini geliştirir
PÇ-18 Pazarlama alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. PÇ-1 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde pazarlama bilgilerini ekleyerek, pazarlama bilimini tüm yönleriyle kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir.
PÇ-8 Pazarlama alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur.
PÇ-12 Pazarlama alanında özgün bilimsel çalışmaları ortaya koyarak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
PÇ-14 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, pazarlama alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilir ve kullanabilir. PÇ-1 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde pazarlama bilgilerini ekleyerek, pazarlama bilimini tüm yönleriyle kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir.
PÇ-3 Stratejik pazarlama yönetimi bilgilerini güçlendirir, farklı pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve uygulanmasıyla ilgili konuları bilir, pazarlama organizasyonu, planlaması, uygulanması ve denetim ve kontrolü konularında kendisini geliştirir
PÇ-6 İleri pazarlama araştırmaları konusunda teorik ve uygulamalı bilgi ve beceriler kazanır. İstatistik bilgisi temelinde, çeşitli nitel ve nicel araştırma yöntemlerini öğrenir ve uygular. Bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, ileri düzey analizleri başarıyla yapabilir, bulguları değerlendirip, yorumlayabilir. SPSS gibi bazı istatistiksel programları başarılı bir şekilde kullanabilir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Tez konusu ile ilgili veri toplama, değerlendirme, yayımlama aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilir PÇ-5 Tüketici davranışları konusunu öğrenir, bu alandaki konuları özelde pazarlama, genelde ise psikoloji, sosyoloji, ekonomi gibi çeşitli disiplinlerle birlikte inceler, tüketici davranışı modellerini öğrenir ve söz konusu modelleri geliştirecek ve/veya yeni modeller ortaya koyacak birikimi elde eder.
PÇ-7 Pazarlama biliminin, gerek işletme anabilim dalının diğer bölümleri ile gerekse farklı bilim dallarıyla etkileşimini kavrar, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir, analiz ve sentez teknikleri ile orijinal bilgi üretme yeteneği kazanır
PÇ-8 Pazarlama alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders bir sosyal araştırma projesini tasarlamada ve yürütmede öğrencilere yardımcı olmak için yapılandırılmaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Verileri analiz etme Veri analizi
2 Verileri analiz etme Veri analizi
3 Tez çalışmasını yazma Tez hazırlama ve yazma
4 Tez çalışmasını yazma Tez hazırlama ve yazma
5 Tez çalışmasını yazma Tez hazırlama ve yazma
6 Tez çalışmasını yazma Tez hazırlama ve yazma
7 Tez çalışmasını yazma Tez hazırlama ve yazma
8 Ara Sınav
9 Tez çalışmasını yazma Tez hazırlama ve yazma
10 Tez çalışmasını danışmanla birlikte okuma Tez hazırlama ve yazma
11 Tez çalışmasını danışmanla birlikte okuma Tez hazırlama ve okuma
12 Tez çalışmasını danışmanla birlikte okuma Tez hazırlama ve okuma
13 Tez çalışmasını danışmanla birlikte okuma Tez hazırlama ve okuma
14 Tez çalışmasını danışmanla birlikte okuma Tez hazırlama ve okuma
15 Tez çalışmasını danışmanla birlikte okuma Tez hazırlama ve okuma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 American Psychological Association-APA (2013). Publication manual (8th ed.). Washington, DC: American Psychological Association.
2 Üretim Yönetimi ve Pazarlama ile ilgili literatür
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Üretim Yönetimi ve Pazarlama ile ilgili kitap ve makaleler.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor 16 2 100
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 10 8 80
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 8 40
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 5 10
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 186