|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİR ERDEN (erden@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SUZAN ÇOBAN, NURİ ÖZGÜR DOĞAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, tez çalışmasına ilişkin literatür tarama konusunda gerekli bilgiyi sağlamak, sosyal araştırma sonuçlarını kavramak ve kantitatif ve kalitatif araştırma yöntemlerini öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uygun araştırma tasarımı ve metodolojilerini belirleyebilir. |
PÇ-18 Pazarlama alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur. PÇ-19 Pazarlama alanında hem ulusal hem de uluslararası alanda kabul görecek, özgün ve bir doktora tezi yazar ve başarılı bir pazarlama doktoru ve pazarlama akademisyenliğine güçlü bir aday olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bir araştırma projesini yürütme sürecini açıklayabilir. |
PÇ-19 Pazarlama alanında hem ulusal hem de uluslararası alanda kabul görecek, özgün ve bir doktora tezi yazar ve başarılı bir pazarlama doktoru ve pazarlama akademisyenliğine güçlü bir aday olur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Sosyal araştırmalarda kantitatif ve kalitatif veri analizini karşılaştırabilir. |
PÇ-19 Pazarlama alanında hem ulusal hem de uluslararası alanda kabul görecek, özgün ve bir doktora tezi yazar ve başarılı bir pazarlama doktoru ve pazarlama akademisyenliğine güçlü bir aday olur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | üretim yönetimi ve pazarlama alanında bir tez hazırlayabilir. |
PÇ-19 Pazarlama alanında hem ulusal hem de uluslararası alanda kabul görecek, özgün ve bir doktora tezi yazar ve başarılı bir pazarlama doktoru ve pazarlama akademisyenliğine güçlü bir aday olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders bir tez veya sosyal araştırma projesini tasarlamada ve yürütmede öğrencilere yardımcı olmak için yapılandırılmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tezin teorik çerçevesini oluşturma ve yazma | Kaynak tarama |
2 | Tezin teorik çerçevesini oluşturma ve yazma | Kaynak taramaya ilişkin Performans Ödevi ve Sunum |
3 | Tezin teorik çerçevesini oluşturma ve yazma | Kaynak tarama |
4 | Teze ilişkin alan çalışmasını yapma veya anketi uygulama | Anket tasarlama ilişkin Performans Ödevi ve Sunum |
5 | Teze ilişkin alan çalışmasını yapma veya anketi uygulama | Anket tasarlama |
6 | Teze ilişkin alan çalışmasını yapma veya anketi uygulama | Anketi uygulama |
7 | Teze ilişkin alan çalışmasını yapma veya anketi uygulama | Anketi uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Verileri analiz etme | Veri analizin ilişkin Performans Ödevi ve Sunum |
10 | Verileri analiz etme | Veri analizi |
11 | Tez çalışmasını yazma | Tez hazırlama ve yazma |
12 | Tez çalışmasını yazma | Tez hazırlama ve yazma |
13 | Tez çalışmasını danışmanla birlikte okuma | Tez hazırlama ve okuma |
14 | Tez çalışmasını danışmanla birlikte okuma | Tez hazırlama ve okuma |
15 | Tezin sunumu ve kabulü | Tezi savunma ve sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | American Psychological Association-APA (2013). Publication manual (8th ed.). Washington, DC: American Psychological Association. | |
2 | Hair, J. F, Black, W. C , Babin, B., Anderson, R. E., Tatham, R. L. (2010). Multivariate data analysis. Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
American Psychological Association-APA (2013). Publication manual (8th ed.). Washington, DC: American Psychological Association. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 16 | 1 | 100 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 25 | 14 | 255 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 25 | 14 | 255 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 714 |