|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İŞLETME | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HAKAN VAHİT ERKUTLU (erkutlu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SERDAR ÇAKMAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin temel amacı, öğrencilerin akademik anlamda okuma ve konuşma becerilerini geliştirmektir.Bu becerilerin yanında kelime bilgisi ve sunum yapma açısından da öğrencilerin gelişim göstermesini ve bu bilgileri akademik ve günlük yaşamlarında uygulayabilmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Günlük yaşamda kendini ifade edebilir. |
PÇ-19 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az. Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Farklı yaklaşımlar ve düşünceleri karşılaştırabilir |
PÇ-19 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az. Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Özellikle işletme bölümü ile ilgili kelime ve gramer bilgisini geliştirebilir. |
PÇ-19 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az. Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Okuduğu parçayı yorumlayabilir. |
PÇ-19 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az. Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Sunum becerilerini geliştirebilir |
PÇ-19 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az. Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanır. |
Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Niçin İngilizce konuşamıyoruz, iş ortamında kendini tanıtma, iş ortamında karşılaşabileceği kelimeler, okuma teknikleri, yüzeysel okuma ve tarama, gözden geçirme, sunum teknikleri, nasıl sunum yapılır, yaşadığımız şehir hakkında bilgi verme, şirketler için renklerin önemi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Neden İngilizce Konuşamıyoruz? Türkiye'de İngilizce öğrenme sorunu | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Okuma, Konuşma |
2 | İş ortamında kendini tanıtma, işletme bölümüyle ilgili kelimeler | Anlatma Yöntemi, Rol Yapma,Okuma, Konuşma |
3 | İşletme bölümüyle ilgili kelimeler, Sunum nasıl yapılır-genel giriş | Anlatma Yöntemi, Okuma, Konuşma |
4 | İşletme bölümüyle ilgili kelimeler, ofis ortamı, okuma teknikleri, sunumda giriş bölümü nasıl olur | Anlatma Yöntemi, grup çalışması,Okuma, Konuşma |
5 | İşletme bölümüyle ilgili kelimeler, kendi şehrin hakkında bilgi verme, sunumda gelişme bölümü nasıl yapılır, okuma teknikleri | Anlatma Yöntemi, grup çalışması, Okuma, Konuşma |
6 | İşletme bölümüyle ilgili kelimeler, ticari bir ürün olarak diziler, sunumda sonuç bölümü nasıl yapılır | Anlatma Yöntemi, Okuma, Konuşma |
7 | Göçmen hikayeleri | Konuşma ve Okuma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Şirketlerde çalışmak, Sunumlar | Konuşma ve Okuma, Sunum yapma |
10 | Çalışan birinin tatile ayrılması, Sunumlar | Konuşma ve Okuma, Sunum yapma |
11 | Okul tatili, sunumlar | Konuşma ve Okuma, Sunum yapma |
12 | İnsanların söyledikleri yalanlar, sunumlar | Konuşma ve Okuma, Sunum yapma |
13 | Ahlaki değerler, sunumlar | Konuşma ve Okuma, Sunum yapma |
14 | Yurtdışında yaşamak, sunumlar | Konuşma ve Okuma, Sunum yapma |
15 | Üniversite hayatı, sunumlar | Konuşma ve Okuma, Sunum yapma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | (Sarah Lynn, Lawrence R. Lawson, Q Skills for Success - Reading and Writing, Oxford: Oxford University Press, Incorporated, 2011) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, makaleler, gazeteler, ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 2 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 10 | 50 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 131 |