Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / TR529 - TURİZM REHBERLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TR529 Adı: UZMANLIK ALAN DERSİ I Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TURİZM REHBERLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BEKİR BORA DEDEOĞLU (b.bora.dedeoglu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, tez aşamasında olan öğrencilere danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılmasıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Araştırma sürecinin tüm aşamalarını bilir ve uygular. PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Bilimsel araştırma yapma becerisi kazanır. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
PÇ-9 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür.
PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Uygun araştırma tasarımını ve yöntemini belirler. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
PÇ-9 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür.
PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Turizm rehberliği alanında bir araştırmayı rapor haline getirir ve sunar. PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
PÇ-9 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür.
PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir.
PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öğrencinin tez danışmanı tarafından belirlenen konular.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin amacı, içeriği ve yönteminin açıklanması. Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
2 Bilimsel araştırma süreci Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
3 Bilimsel araştırma süreci Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
4 Bilimsel araştırma süreci Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
5 Bilimsel araştırma süreci Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
6 Bilimsel araştırma süreci Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
7 Araştırma konularının belirlenmesi. Bireysel Çalışma, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Öğrencilerle düzenli görüşmeler Bireysel Çalışma, Tartışma
10 Öğrencilerle düzenli görüşmeler Bireysel Çalışma, Tartışma
11 Öğrencilerle düzenli görüşmeler Bireysel Çalışma, Tartışma
12 Öğrencilerle düzenli görüşmeler Bireysel Çalışma, Tartışma
13 Öğrencilerle düzenli görüşmeler Bireysel Çalışma, Tartışma
14 Öğrencilerle düzenli görüşmeler Bireysel Çalışma, Tartışma
15 Öğrencilerle düzenli görüşmeler Bireysel Çalışma, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Day, R. A. (2001). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Tübitak Yayınları
2 Şencan, H. (2002). Bilimsel Yazım. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayını.
3 American Psychological Association-APA (2001). Publication manual (5th ed.). Washington, DC: American Psychological Association.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
İlgili kitap ve makaleler

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 8 1 40
5.Rapor 16 1 60
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 20 80
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 10 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 20 40
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 10 10
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 20 40
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 180