Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / YÖN-544 - YÖNETİM VE ORGANİZASYON (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: YÖN-544 Adı: PAZARLAMA İLKELERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 7
Sınıf/Yarıyıl 5 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Bilimsel Hazırlık
Bölümü YÖNETİM VE ORGANİZASYON (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MUSTAFA ÜNSALAN (mustafaunsalan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin pazarlama yönetimi ile ilgili kavramları ve konuları anlamalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Pazarlama kavramını açıklayabilir PÇ-1 İşletmeciliğin temel kavramları, işletmenin temel fonksiyonları, işletme biliminin tarihsel gelişimi, diğer bilim dallarıyla olan ilişkileri, işletmeler ve çevreleri, işletmenin amaçları, fizibilite etütleri, işletme işlevleri, firmalar arası işbirlikleri ve girişimcilik konularında ileri düzeyde bilgiye sahiptir ve bu konularda yönetsel kararları alır ve uygular.
PÇ-3 Stratejik yönetimin temel kavramları, stratejik yönetim süreci ve stratejik analiz ile strateji seçimi, stratejileri uygulama ve kontrol konularında bilgi sahibi olur.
PÇ-8 Alana ilişkin kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur.
PÇ-12 Özgün çalışmalarını bilimsel mecralarda paylaşarak ya da bilimsel toplantıları takip ederek alanındaki güncel bilgileri takip eder ve alanında çalışan diğer kişilerle bağlantı kurar.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Pazarlama ve çevre ilişkisini analiz edebilir. PÇ-1 İşletmeciliğin temel kavramları, işletmenin temel fonksiyonları, işletme biliminin tarihsel gelişimi, diğer bilim dallarıyla olan ilişkileri, işletmeler ve çevreleri, işletmenin amaçları, fizibilite etütleri, işletme işlevleri, firmalar arası işbirlikleri ve girişimcilik konularında ileri düzeyde bilgiye sahiptir ve bu konularda yönetsel kararları alır ve uygular.
PÇ-3 Stratejik yönetimin temel kavramları, stratejik yönetim süreci ve stratejik analiz ile strateji seçimi, stratejileri uygulama ve kontrol konularında bilgi sahibi olur.
PÇ-8 Alana ilişkin kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur.
PÇ-13 İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında, bilim, kurum ve toplum etiğine uygun şekilde özgün araştırmalar yapar ve bulgularını tarafsız ve eleştirel bir üslupla raporlar.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Pazarlama stratejilerini açıklayabilir. PÇ-1 İşletmeciliğin temel kavramları, işletmenin temel fonksiyonları, işletme biliminin tarihsel gelişimi, diğer bilim dallarıyla olan ilişkileri, işletmeler ve çevreleri, işletmenin amaçları, fizibilite etütleri, işletme işlevleri, firmalar arası işbirlikleri ve girişimcilik konularında ileri düzeyde bilgiye sahiptir ve bu konularda yönetsel kararları alır ve uygular.
PÇ-3 Stratejik yönetimin temel kavramları, stratejik yönetim süreci ve stratejik analiz ile strateji seçimi, stratejileri uygulama ve kontrol konularında bilgi sahibi olur.
PÇ-12 Özgün çalışmalarını bilimsel mecralarda paylaşarak ya da bilimsel toplantıları takip ederek alanındaki güncel bilgileri takip eder ve alanında çalışan diğer kişilerle bağlantı kurar.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Pazarlama kavramı, pazarlama yaklaşımları, pazar bölümlendirme , ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım kararları
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlama kavram ve yaklaşımları Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
2 Pazarlama yaklaşımlarının karşılaştırılması Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
3 Pazarlama çevresi: makro ve mikro Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
4 Pazar ve pazar türleri Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
5 Tüketici pazarı Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
6 Endüstriyel pazar Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
7 Pazar bölümlendirme Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
8 Ara Sınav
9 Hedef pazar seçimi Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
10 Talep tahmini Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
11 Ürün Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
12 Fiyat Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
13 Tutundurma Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
14 Dağıtım Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
15 Pazarlama ilkeleri ile ilgili bir konuda performans ödevi hazırlama ve sunma Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Cemal Yükselen, "Pazarlama İlkeler ve Yönetimi", Ankara: Detay Yayıncılık, 2012
2 Karafakioğlu, Mehmet (2012), "Pazarlama İlkeleri", Türkmen Kitabevi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon, ders kitabı, yazı tahtası

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 3 12 36
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 4 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 4 20
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 197