|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 5 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Bilimsel Hazırlık | ||||
Bölümü | YÖNETİM VE ORGANİZASYON (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA ÜNSALAN (mustafaunsalan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin pazarlama yönetimi ile ilgili kavramları ve konuları anlamalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Pazarlama kavramını açıklayabilir |
PÇ-1 İşletmeciliğin temel kavramları, işletmenin temel fonksiyonları, işletme biliminin tarihsel gelişimi, diğer bilim dallarıyla olan ilişkileri, işletmeler ve çevreleri, işletmenin amaçları, fizibilite etütleri, işletme işlevleri, firmalar arası işbirlikleri ve girişimcilik konularında ileri düzeyde bilgiye sahiptir ve bu konularda yönetsel kararları alır ve uygular. PÇ-3 Stratejik yönetimin temel kavramları, stratejik yönetim süreci ve stratejik analiz ile strateji seçimi, stratejileri uygulama ve kontrol konularında bilgi sahibi olur. PÇ-8 Alana ilişkin kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur. PÇ-12 Özgün çalışmalarını bilimsel mecralarda paylaşarak ya da bilimsel toplantıları takip ederek alanındaki güncel bilgileri takip eder ve alanında çalışan diğer kişilerle bağlantı kurar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Pazarlama ve çevre ilişkisini analiz edebilir. |
PÇ-1 İşletmeciliğin temel kavramları, işletmenin temel fonksiyonları, işletme biliminin tarihsel gelişimi, diğer bilim dallarıyla olan ilişkileri, işletmeler ve çevreleri, işletmenin amaçları, fizibilite etütleri, işletme işlevleri, firmalar arası işbirlikleri ve girişimcilik konularında ileri düzeyde bilgiye sahiptir ve bu konularda yönetsel kararları alır ve uygular. PÇ-3 Stratejik yönetimin temel kavramları, stratejik yönetim süreci ve stratejik analiz ile strateji seçimi, stratejileri uygulama ve kontrol konularında bilgi sahibi olur. PÇ-8 Alana ilişkin kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur. PÇ-13 İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında, bilim, kurum ve toplum etiğine uygun şekilde özgün araştırmalar yapar ve bulgularını tarafsız ve eleştirel bir üslupla raporlar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Pazarlama stratejilerini açıklayabilir. |
PÇ-1 İşletmeciliğin temel kavramları, işletmenin temel fonksiyonları, işletme biliminin tarihsel gelişimi, diğer bilim dallarıyla olan ilişkileri, işletmeler ve çevreleri, işletmenin amaçları, fizibilite etütleri, işletme işlevleri, firmalar arası işbirlikleri ve girişimcilik konularında ileri düzeyde bilgiye sahiptir ve bu konularda yönetsel kararları alır ve uygular. PÇ-3 Stratejik yönetimin temel kavramları, stratejik yönetim süreci ve stratejik analiz ile strateji seçimi, stratejileri uygulama ve kontrol konularında bilgi sahibi olur. PÇ-12 Özgün çalışmalarını bilimsel mecralarda paylaşarak ya da bilimsel toplantıları takip ederek alanındaki güncel bilgileri takip eder ve alanında çalışan diğer kişilerle bağlantı kurar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Pazarlama kavramı, pazarlama yaklaşımları, pazar bölümlendirme , ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım kararları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Pazarlama kavram ve yaklaşımları | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
2 | Pazarlama yaklaşımlarının karşılaştırılması | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
3 | Pazarlama çevresi: makro ve mikro | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
4 | Pazar ve pazar türleri | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
5 | Tüketici pazarı | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
6 | Endüstriyel pazar | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
7 | Pazar bölümlendirme | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hedef pazar seçimi | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
10 | Talep tahmini | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
11 | Ürün | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
12 | Fiyat | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
13 | Tutundurma | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
14 | Dağıtım | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
15 | Pazarlama ilkeleri ile ilgili bir konuda performans ödevi hazırlama ve sunma | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Cemal Yükselen, "Pazarlama İlkeler ve Yönetimi", Ankara: Detay Yayıncılık, 2012 | |
2 | Karafakioğlu, Mehmet (2012), "Pazarlama İlkeleri", Türkmen Kitabevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, ders kitabı, yazı tahtası |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 3 | 12 | 36 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 197 |