|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | YÖNETİM VE ORGANİZASYON (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | METİN KAPLAN (mkaplan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Davranış bilimlerinin insan ve iş hayatındaki gerekliliğini kavramak •İnsanları tanımak ve motive etmenin gerekliliğini kavramak, •Tutumları, Önyargıları ve Kalıplaşmış Tutumları analiz etmek, •Yeni yüzyılda çatışmanın gerekliliğini kavramak ve yönetmek, •Müzakere ve pazarlığın hayatın her aşamasında önemini vurgulamak, •Global rekabet ortamında etkin karar vermenin önemini kavramak, •Gelecekte ekip çalışmasının gerekliliği üzerinde durarak, grup yapısı ve dinamiklerini incelemek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Davranış Bilimlerinin iş hayatında gerekliliğini değerlendirebilir. |
PÇ-5 Organizasyonlardaki insan ve insan davranışı ile algı, tutum ve kişilik gibi konuların yanı sıra son yıllarda örgütsel davranış alanında ortaya çıkan yeni kavram teknik ve uygulamalara ilişkin ileri düzeyde akademik bilgi ve birikime sahip olur. PÇ-7 Yönetim-Organizasyon alanına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin ileri düzeyde bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Karar verme ve ekip çalışması becerilerini geliştirebilir. |
PÇ-5 Organizasyonlardaki insan ve insan davranışı ile algı, tutum ve kişilik gibi konuların yanı sıra son yıllarda örgütsel davranış alanında ortaya çıkan yeni kavram teknik ve uygulamalara ilişkin ileri düzeyde akademik bilgi ve birikime sahip olur. PÇ-7 Yönetim-Organizasyon alanına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin ileri düzeyde bilgilere sahip olur. PÇ-14 İşletme alanında karşısına çıkan problemleri çözümlemede alana uygun yazılımları kullanabilir ve yeni çözüm yöntemlerine ve yazılımlara adaptasyon becerisi yüksektir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çalışanlar açısından tutum, tatmin, bağlılık, güven ve ÖVD'nin önemini değerlendirebilir. |
PÇ-5 Organizasyonlardaki insan ve insan davranışı ile algı, tutum ve kişilik gibi konuların yanı sıra son yıllarda örgütsel davranış alanında ortaya çıkan yeni kavram teknik ve uygulamalara ilişkin ileri düzeyde akademik bilgi ve birikime sahip olur. PÇ-15 İşletmelerde insan davranışlarını birey, grup ve örgüt bağlamında analiz etme ve değerlendirme becerisi kazandırır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders davranış bilimlerinde metot, motivasyon, tutumlar, örgüt kültürü, sosyal kurumlar, töreler, gelenek ve görenekler, liderlik-güç, çatışma, karar verme, gruplar ve ekipler, örgütsel değişim ve öğrenme, duygusal zeka, imaj geliştirme, stres, sinizm, adalet, iletişim, kişilik, algı, iş tatmini, bağlılık, örgütsel vatandaşlık davranışı, güven ve yıldırma konularını kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Davranış Bilimlerinin Tanımı ve Tarihi Gelişimi, Davranış Bilimlerinin Diğer Bilim Dalları ile İlişkisi | Konu anlatımı ve tartışma |
2 | Davranış Düzlemi, Sosyal Statü ve Rol Davranışları | Konu anlatımı ve tartışma |
3 | Sosyal Etki: Uyma, Razı Olma ve İtaat Davranışları | Konu anlatımı ve tartışma |
4 | Tutumlar, Tutum-Davranış İlişkisi, Tutum Değişimi ve Sosyal Etkileşim, Ajzen'in Planlanmış Davranış Kuramı | Konu anlatımı ve tartışma |
5 | Motivasyonun Tanımı ve Önemi, Motivasyon Teorileri | Konu anlatımı ve tartışma |
6 | Motivasyonun Tanımı ve Önemi, Motivasyon Teorileri | Konu anlatımı ve tartışma |
7 | Algılama | Konu anlatımı ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | İletişim | Konu anlatımı ve tartışma |
10 | Liderlik ve Liderlikte Özellikler Yaklaşımı | Konu anlatımı ve tartışma |
11 | Liderlikte Davranışsal ve Durumsallık Yajlaşımlar | Konu anlatımı ve tartışma |
12 | Örgütlerde Güç ve Politika | Konu anlatımı ve tartışma |
13 | Karar Verme Süreci, Karar Vermeyi Etkileyen Faktörler | Konu anlatımı ve tartışma |
14 | Örgütsel Çatışma | Konu anlatımı ve tartışma |
15 | Stres ve Stres Yönetimi | Konu anlatımı ve tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Güney, S. (2015). Davranış bilimleri. Nobel, Ankara. | |
2 | Şimşek, M. Ş., Akgemci, T., & Çelik, A. (2014). Davranış bilimleri. Eğitim kitabevi. İstanbul. | |
3 | Barlı, Ö. (2012). Davranış Bilimleri ve Örgütlerde Davranış, Aktif Kitabevi, Erzurum. | |
4 | Sığrı, Ü. ve Gürbüz, S. (2013). Örgütsel Davranış, Beta Yayınları, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projeksiyon, Kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 6 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 6 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |