|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | YÖNETİM VE ORGANİZASYON (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KORHAN KARACAOĞLU (kkaracaoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı organizasyonlar içinde ekonomik açıdan değerli ürün, süreç ve hizmetlerin geliştirilmesi için gerekli olan yeni bilginin yaratımı, sentezi ve organizasyonunu kolaylaştıran inovasyon (yenilik) süreci ve bilgi yönetimi (bilginin yaratılması, işlenilmesi ve kullanılması) konularında genel bir bakış açısı kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İnovasyon ve bilgi yönetiminin temel konularını ve kavramlarını açıklayabilirler. |
PÇ-1 İşletmeciliğin temel kavramları, işletmenin temel fonksiyonları, işletme biliminin tarihsel gelişimi, diğer bilim dallarıyla olan ilişkileri, işletmeler ve çevreleri, işletmenin amaçları, fizibilite etütleri, işletme işlevleri, firmalar arası işbirlikleri ve girişimcilik konularında ileri düzeyde bilgiye sahiptir ve bu konularda yönetsel kararları alır ve uygular. PÇ-3 Stratejik yönetimin temel kavramları, stratejik yönetim süreci ve stratejik analiz ile strateji seçimi, stratejileri uygulama ve kontrol konularında bilgi sahibi olur. PÇ-8 Alana ilişkin kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İnovasyon ve bilgi yönetimindeki araştırma alanlarını detaylı biçimde açıklayabilirler. |
PÇ-3 Stratejik yönetimin temel kavramları, stratejik yönetim süreci ve stratejik analiz ile strateji seçimi, stratejileri uygulama ve kontrol konularında bilgi sahibi olur. PÇ-6 Yönetim-Organizasyon alanına ilişkin kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek ve ilgili yazına katkıda bulunabilmek PÇ-8 Alana ilişkin kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İnovasyon ve bilgi yönetiminin iş hayatındaki gerekliliğini açıklayabilirler. |
PÇ-1 İşletmeciliğin temel kavramları, işletmenin temel fonksiyonları, işletme biliminin tarihsel gelişimi, diğer bilim dallarıyla olan ilişkileri, işletmeler ve çevreleri, işletmenin amaçları, fizibilite etütleri, işletme işlevleri, firmalar arası işbirlikleri ve girişimcilik konularında ileri düzeyde bilgiye sahiptir ve bu konularda yönetsel kararları alır ve uygular. PÇ-3 Stratejik yönetimin temel kavramları, stratejik yönetim süreci ve stratejik analiz ile strateji seçimi, stratejileri uygulama ve kontrol konularında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dersin içeriğini, inovasyon yönetimi ve yaratıcılık, inovasyon için örgütsel yapılar ve liderlik, AR-GE yönetimi, yönetim bilişim sistemleri, bilgi çeşitleri, bilgi yaratma, bilginin transfer ve paylaşımı, bilgi yönetiminin araçları, örgütsel öğrenme ve öğrenen organizasyonlar konuları oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İnovasyon Yönetimi için Yaratıcılık | Anlatım ve tartışma |
2 | İnovasyon için Örgütsel Yapılar ve Liderlik | Anlatım ve tartışma |
3 | İnovasyon kaynakları | Anlatım ve tartışma |
4 | İnovasyon tipleri | Anlatım ve tartışma |
5 | AR-GE yönetimi | Anlatım ve tartışma |
6 | Yönetim bilişim sistemleri | Anlatım ve tartışma |
7 | Yönetim bilişim sistemleri | Anlatım ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilgi yönetimine giriş | Anlatım ve tartışma |
10 | Bilgi çeşitleri | Anlatım ve tartışma |
11 | Bilgi yaratma | Anlatım ve tartışma |
12 | Bilgi transferi | Anlatım ve tartışma |
13 | Bilgi yönetimi araçları | Anlatım ve tartışma |
14 | Örgütsel öğrenme ve öğrenen organizasyonlar | Anlatım ve tartışma |
15 | İnovasyon ve bilgi yönetimi için stratejiler | Anlatım ve tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Karabulut, A. Tuğba. (2015). Stratejik Yenilik Yönetimi. İstanbul: Papatya Yayıncılık. | |
2 | Uzkurt, Cevahir. (2016). Yenilik Yönetimi ve Yenilikçi Örgüt Kültürü. İstanbul: Beta Basım Yayım. | |
3 | Barutçugil, İ. (2002). Bilgi Yönetimi, İstanbul: Kariyer Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, notlar, internet. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 10 | 60 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 6 | 36 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |