|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | YÖNETİM VE ORGANİZASYON (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TEKİNER KAYA (tekiner.kaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA ÇALIŞKAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu desin amacı bir organizasyonun etkinliğini artırmak için, kalite felsefesini oluşturan temel ilkeleri, kalite yönetim sistemlerini, iletişim ve takım halinde çalışma gibi kalite yöneticisinin sahip olması gereken tüm yetkinlikleri ve yeterlilikleri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kalite Yönetiminin temel kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 İşletmeciliğin temel kavramları, işletmenin temel fonksiyonları, işletme biliminin tarihsel gelişimi, diğer bilim dallarıyla olan ilişkileri, işletmeler ve çevreleri, işletmenin amaçları, fizibilite etütleri, işletme işlevleri, firmalar arası işbirlikleri ve girişimcilik konularında ileri düzeyde bilgiye sahiptir ve bu konularda yönetsel kararları alır ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kalite geliştirme sürecindeki sorunları belirleyebilir. |
PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kalite yönetim ilkelerini değerlendirebilir ve bu ilkelerin kalite yönetim sistemlerinde nasıl uygulanabileceğini açıklayabilir. |
PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-3 Stratejik yönetimin temel kavramları, stratejik yönetim süreci ve stratejik analiz ile strateji seçimi, stratejileri uygulama ve kontrol konularında bilgi sahibi olur. PÇ-8 Alana ilişkin kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bir organizasyonda kalite ile ilgili hedefler belirleyebilir. |
PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-3 Stratejik yönetimin temel kavramları, stratejik yönetim süreci ve stratejik analiz ile strateji seçimi, stratejileri uygulama ve kontrol konularında bilgi sahibi olur. PÇ-13 İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında, bilim, kurum ve toplum etiğine uygun şekilde özgün araştırmalar yapar ve bulgularını tarafsız ve eleştirel bir üslupla raporlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kaliteni temel kavramları; kaliteyi etkileyen unsurlar; toplam kalite yönetimi, kalite iyileştirme araçları; işletmelerde kalite uygulamaları; kalite maliyetleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kalite ile ilgili temel kavramlar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Kalitenin tarihsel gelişimi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Kaliteyi etkileyen unsurlar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Toplam kalite yönetimi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Kalite yönetiminin temel ilkeleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi İlişkisi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Kalite güvence sistemleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kalite çemberi ve karar verme teknikleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Kalite Liderliği ve takım yönetimi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Takım oluşumunu etkileyen faktörler ve etkin takım bağı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | Ürünler, Süreçler Ve Kalite | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | Tasarım süreci | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | Kalite maliyetleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
15 | İşletmelerde kalite uygulamaları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hasan Şimşek, Toplam Kalite Yönetimi Kuram, İlkeler, Uygulamalar, Seçkin Yayıncılık, 2013 | |
2 | İsmail Efil, Toplam Kalite Yönetimi, Bora Yayınları, 2016 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Yazı Tahtası, Projeksiyon Cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 1 | 4 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |