|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | YÖNETİM VE ORGANİZASYON (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DURDU MEHMET BİÇKES (dmbickes@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin organizasyonun farklı seviyelerinde (bireysel, grup, firma ) ve organizasyonlar arasında oluşacak çatışma ve problemlerin etkin bir şekilde yönetilmesi için gerekli müzakere teknikleri ve çatışma yetenekleri konusunda bilgilendirilmesini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çatışma yönetimi için gerekli müzakere teknikleri ve çatışma yeteneklerini tanır. |
PÇ-3 Stratejik yönetimin temel kavramları, stratejik yönetim süreci ve stratejik analiz ile strateji seçimi, stratejileri uygulama ve kontrol konularında bilgi sahibi olur. PÇ-5 Organizasyonlardaki insan ve insan davranışı ile algı, tutum ve kişilik gibi konuların yanı sıra son yıllarda örgütsel davranış alanında ortaya çıkan yeni kavram teknik ve uygulamalara ilişkin ileri düzeyde akademik bilgi ve birikime sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Farklı durumlarda nasıl müzakere edeceğine ve problemleri nasıl çözeceğine karar verir. |
PÇ-1 İşletmeciliğin temel kavramları, işletmenin temel fonksiyonları, işletme biliminin tarihsel gelişimi, diğer bilim dallarıyla olan ilişkileri, işletmeler ve çevreleri, işletmenin amaçları, fizibilite etütleri, işletme işlevleri, firmalar arası işbirlikleri ve girişimcilik konularında ileri düzeyde bilgiye sahiptir ve bu konularda yönetsel kararları alır ve uygular. PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-3 Stratejik yönetimin temel kavramları, stratejik yönetim süreci ve stratejik analiz ile strateji seçimi, stratejileri uygulama ve kontrol konularında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Organizasyonun farklı seviyelerinde (bireysel, grup, firma ) ve organizasyonlar arasında oluşacak çatışma ve problemleri etkin bir şekilde yönetir. |
PÇ-2 Modern yönetim perspektifi ile örgütsel düzeyde analiz yapma ve tasarlama, işletme yönetiminin; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-5 Organizasyonlardaki insan ve insan davranışı ile algı, tutum ve kişilik gibi konuların yanı sıra son yıllarda örgütsel davranış alanında ortaya çıkan yeni kavram teknik ve uygulamalara ilişkin ileri düzeyde akademik bilgi ve birikime sahip olur. PÇ-6 Yönetim-Organizasyon alanına ilişkin kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek ve ilgili yazına katkıda bulunabilmek PÇ-8 Alana ilişkin kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çatışma kavramının temelleri. birey, grup, ve firmalar arasındaki çatışmalar. çatışmaların nedenleri, türleri ve çözümlenmesi. çatışma yönetimi ve müzakerelerin temel prensipleri. Farklı müzakere modelleri. Örgütlerde çatışmaların etkileri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Müzakerelerin Doğası Karşılıklı Bağımlılık | Konu anlatımı ve tartışma |
2 | Dağıtımsal Pazarlık Stratejisi ve Rekabet Taktikleri | Konu anlatımı ve tartışma |
3 | Bütünleştirici Müzakere ve Taktikleri | Konu anlatımı ve tartışma |
4 | Müzakere Planlama ve Strateji | Konu anlatımı ve tartışma |
5 | Çatışma Yönetimi Kavramları Çeşitli Bakış Açılarına Göre Örgütsel Çatışmalar | Konu anlatımı ve tartışma |
6 | Müzakerelerde Duygu ve Algı Yönetimi | Konu anlatımı ve tartışma |
7 | Örgütlerde Başlıca Çatışma Nedenleri Ve Çözüm Stratejileri | Konu anlatımı ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Müzakerelerin Kesilmesi Ve İletişim | Konu anlatımı ve tartışma |
10 | Müzakerelerde Etileme ve İkna | Konu anlatımı ve tartışma |
11 | Müzakerelerde Üçüncü Taraf Müzakerelerde Güç | Konu anlatımı ve tartışma |
12 | Müzakerelerde Ve Kişisel/Bireysel Farklılıklar | Konu anlatımı ve tartışma |
13 | Müzakerelerde Etik Problem Çözme Teknikleri | Konu anlatımı ve tartışma |
14 | Uluslararası Kültürlerde Müzakere | Konu anlatımı ve tartışma |
15 | Genel Değerleme | Konu anlatımı ve tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Stutman, R. K. ve diğerleri (2013). Çatışma Yönetimi, (çev.: Serap Matkav, Füsun Akkoyun), İstanbul: Nobel Yayıncılık. | |
2 | Karip, E. (2015). Çatışma Yönetimi, Ankara: Pegem Yayıncılık. | |
3 | Cloke, K. ve Goldsmith, J. (2018). Çatışma Yönetimi, (Çev.: Elif Berkan). İstanbul: Sola Unitas. | |
4 | Yniçeri, Ö. (2009). Örgütlerde Çatışma ve Yabancılaşma Yönetimi. İstanbul: IQ Kültür Sanat Yayıncılık. | |
5 | Dilci, T. (2017). Duyguların Yönetimi. Konya: Eğitim Kitabevi Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, notlar, internet. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 10 | 40 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 6 | 36 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |