|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | YÖNETİM VE ORGANİZASYON (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEVKİ ÖZGENER (sozgener@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
METİN KAPLAN, FERDA ÜSTÜN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, her bir yüksek lisans öğrencisinin, uzmanlık alanına yönelik işletme yazını konularında, akademik denetim ve yönlendirme çerçevesinde araştırma ve yazma yeteneklerini geliştirmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler uzmanlık alanları ile ilgili birikim sağlayacaktır |
PÇ-6 Yönetim-Organizasyon alanına ilişkin kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek ve ilgili yazına katkıda bulunabilmek PÇ-7 Yönetim-Organizasyon alanına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin ileri düzeyde bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Öğrenciler araştırma yeteneklerini geliştireceklerdir |
PÇ-7 Yönetim-Organizasyon alanına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin ileri düzeyde bilgilere sahip olur. PÇ-8 Alana ilişkin kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Öğrenciler bilimsel makale yazma becerlerini geliştirecektir. |
PÇ-6 Yönetim-Organizasyon alanına ilişkin kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek ve ilgili yazına katkıda bulunabilmek PÇ-7 Yönetim-Organizasyon alanına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin ileri düzeyde bilgilere sahip olur. PÇ-8 Alana ilişkin kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, işletme ve örgüt kuramında yönlendirilmiş akademik okuma parçalarının öğrencilere verilmesini içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Bilimsel bir makalenin özeti ve girişi nasıl yazılır? | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Bilimsel bir makalenin literatürü nasıl yazılır? | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Bilimsel bir makalenin yöntem kısımları nasıl yazılır? | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Bilimsel bir makalenin bulguları nasıl yorumlanır? | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Bilimsel bir makalenin sonucu nasıl yazılır? | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Makale Analizi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Makale Analizi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
10 | Makale Analizi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
11 | Makale Analizi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
12 | Proje sunumu ve tartışmalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | Proje sunumu ve tartışmalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Proje sunumu ve tartışmalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Proje sunumu ve tartışmalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hair, J. F, Black, W. C , Babin, B., Anderson, R. E., Tatham, R. L. (2010). Multivariate data analysis. Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall. | |
2 | Day, A. R. (2000), Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (Eds: Gülay Aşkar Altay), Ankara: Tübitak. | |
3 | Çeşitli Bilimsel Makaleler | |
4 | Ingrid Smithey Fulmer 2012 Editor's Comments: The Craft of Writing Theory Articles-Variety and Similarity in AMR Academy of Management Review 37(3): 327-331 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Çeşitli bilimsel Makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 8 | 40 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 174 |