|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | YÖNETİM VE ORGANİZASYON (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KORHAN KARACAOĞLU (kkaracaoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
METİN KAPLAN, FERDA ÜSTÜN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin amacı, her bir yüksek lisans öğrencisinin, uzmanlık alanına yönelik işletme yazını konularında, akademik denetim ve yönlendirme çerçevesinde araştırma ve yazma yeteneklerini geliştirmelerini sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenciler uzmanlık alanları ile ilgili birikim sağlayacaktır |
PÇ-6 Yönetim-Organizasyon alanına ilişkin kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek ve ilgili yazına katkıda bulunabilmek PÇ-7 Yönetim-Organizasyon alanına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin ileri düzeyde bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Öğrenciler araştırma yeteneklerini geliştireceklerdir |
PÇ-7 Yönetim-Organizasyon alanına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin ileri düzeyde bilgilere sahip olur. PÇ-8 Alana ilişkin kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Öğrenciler bilimsel makale yazma becerlerini geliştirecektir. |
PÇ-6 Yönetim-Organizasyon alanına ilişkin kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek ve ilgili yazına katkıda bulunabilmek PÇ-7 Yönetim-Organizasyon alanına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin ileri düzeyde bilgilere sahip olur. PÇ-8 Alana ilişkin kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, işletme ve örgüt kuramında yönlendirilmiş akademik okuma parçalarının öğrencilere verilmesini içermektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 2 | Bilimsel bir makalenin özeti ve girişi nasıl yazılır? | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 3 | Bilimsel bir makalenin literatürü nasıl yazılır? | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 4 | Bilimsel bir makalenin yöntem kısımları nasıl yazılır? | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 5 | Bilimsel bir makalenin bulguları nasıl yorumlanır? | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 6 | Bilimsel bir makalenin sonucu nasıl yazılır? | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 7 | Makale Analizi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Makale Analizi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
| 10 | Makale Analizi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
| 11 | Makale Analizi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi, Makale Eleştirisi |
| 12 | Proje sunumu ve tartışmalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 13 | Proje sunumu ve tartışmalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 14 | Proje sunumu ve tartışmalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 15 | Proje sunumu ve tartışmalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Hair, J. F, Black, W. C , Babin, B., Anderson, R. E., Tatham, R. L. (2010). Multivariate data analysis. Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall. | |
| 2 | Day, A. R. (2000), Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (Eds: Gülay Aşkar Altay), Ankara: Tübitak. | |
| 3 | Çeşitli Bilimsel Makaleler | |
| 4 | Ingrid Smithey Fulmer 2012 Editor's Comments: The Craft of Writing Theory Articles-Variety and Similarity in AMR Academy of Management Review 37(3): 327-331 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Çeşitli bilimsel Makaleler | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 8 | 40 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 174 | ||