|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HACİ ABDULLAH ŞENGÜL (asengul@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, tiyatro tarihi ve drama sanatı hakkında uzmanlık seviyesinde bilgi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türk tiyatrosu hakkında tarihi bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-5 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-7 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Drama sanatı hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-8 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. PÇ-9 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. PÇ-10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-11 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesinde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. PÇ-12 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Tiyatro ve drama geleneğinin terimlerini bilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-5 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-7 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türk tiyatrosu tarihi ve drama sanatı | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş, yöntem ve yükümlülükler | Anlatma |
| 2 | Tiyatro, drama ve insan | Tartışma, anlatma, kaynak tarama. |
| 3 | Tiyatro, drama ve insan | Tartışma, anlatma, kaynak tarama. |
| 4 | Türk drama geleneği | Tartışma, anlatma, kaynak tarama. |
| 5 | Geleneksel Türk tiyatrosu | Tartışma, anlatma, kaynak tarama. |
| 6 | Tiyatro ve tarih | Tartışma, anlatma, kaynak tarama. |
| 7 | Tiyatro ve tarih | Tartışma, anlatma, kaynak tarama. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Türk edebiyatında tarihî tiyatro | Tartışma, anlatma, kaynak tarama. |
| 10 | Tanzimat Dönemi'nde tarihî tiyatro | Tartışma, anlatma, kaynak tarama. |
| 11 | Meşrutiyet Dönemi'nde tarihî tiyatro | Tartışma, anlatma, kaynak tarama. |
| 12 | Meşrutiyet Dönemi'nde tarihî tiyatro (II. Abdülhamit Dönemi'ni anlatan oyunlar) | Tartışma, anlatma, kaynak tarama. |
| 13 | Cumhuriyet Dönemi'nde tarihî tiyatro | Tartışma, anlatma, kaynak tarama. |
| 14 | Cumhuriyet Dönemi'nde tarihî tiyatro (Millî Mücadele konulu oyunlar) | Tartışma, anlatma, kaynak tarama. |
| 15 | Cumhuriyet Dönemi'nde tarihî tiyatro (Cumhuriyet'in inşa sürecini anlatan oyunlar) | Tartışma, anlatma, kaynak tarama. |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Abdullah Şengül, Türk drama geleneği ve tarihı̂ oyunlarımız | |
| 2 | Özdemir Nutku - Dünya Tiyatrosu Tarihi - Cilt 1-2 | |
| 3 | Özdemir Nutku - Dram Sanatı Tiyatroya Giriş | |
| 4 | Metin And - Başlangıçtan 1983'e Türk Tiyatro Tarihi | |
| 5 | Abdullah Şengül-Cumhuriyet Döneminde Tarihi Tiyatro - | |
| 6 | Metin And - Oyun ve Bügü (Türk Kültüründe Oyun Kavramı) | |
| 7 | Abdullah Şengül - Ulusun Sahnedeki Öyküsü (Türk Tiyatrosunda Milli Mücadele ve Cumhuriyet), Kesit Yayınları, 2019 | |
| 8 | Namık Kemal - Celaleddin Harzemşah (Haz. Abdullah Şengül), Kesit Yayınları | |
| 9 | Abdullah Şengül - Tarihten Sahneye (Türk Tiyatrosu Üzerine Araştırmalar), Kesit Yayınları, 2020 | |
| 10 | Şinasi - Şair Evlenmesi (Haz. Abdullah Şengül), Kesit Yayınları, 2016. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitaplar, bilgisayar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 10 | 60 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 10 | 60 |
| c) Performans Ödevi | 4 | 4 | 16 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 210 | ||