|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GIDA MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CEM OKAN ÖZER (cemokanozer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, etin detaylı kompozisyonunu ve yapısını incelemek ve et kalitesi ve biyokimyasal değişiklikler arasındaki ilişkinin önemi, et ürünlerinde kullanılan etin fonksiyonel özellikleri üzerinde durmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kasın detaylı kompozisyonunu anlatabilir. |
PÇ-6 Gıda teknolojisinde uygulanan modern teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olma PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme PÇ-13 Gıda sanayiinin sorunlarının çözümünde aktif rol alabilme |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Ölüm sonrasında kasda oluşan biyokimyasl değişiklikleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma PÇ-4 Mühendislik problemlerini kurgulama ve çözümlemede yöntem geliştirme ve uygulama becerisine sahip olma PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Proteolitik enzimler, çalışma koşulları ve et kalitesini aıklayabilir. |
PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma
PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme PÇ-13 Gıda sanayiinin sorunlarının çözümünde aktif rol alabilme |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Etin kompozisyonu ve yapısı. Kasların tipleri, kalın filament proteinleri, kalın filamentte myosinin yapılanması, ince filamentin proteinleri; aktin, tropomyosin ve troponin, myofibrillerin sitoskeletal ve diğer proteinleri, protein düzenlenmesi. Kasılma ve ölüm sertliği. Kasın ete dönüşümü süresince ölüm sonrası fiziksel ve kimyasal değişimler, glikojen, yüksek enerjili fosfatlar ve bunların metabolitleri. Kas/et’te oluşan bazı olaylar, soğuk kısalması, çözünme sertliği, etin olgunlaşması, kasın su tutma kapasitesi, koyu kesitli et. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kırmızı etin yapısı ve detaylı kompozisyonu | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim |
2 | Kırmızı etin yapısı ve detaylı kompozisyonu | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim |
3 | Kas tipleri ve Kalın flament proteinleri, ince flament proteinleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim |
4 | Kas tipleri ve Kalın flament proteinleri, ince flament proteinleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim |
5 | Yapısal proteinler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim |
6 | Kesim sonrası biyokimyasal değişiklikler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Ölüm sertliği ve glikolizin et kalitesine etkileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sarkoplazmik proteinler ve kastaki işlevleri | TTartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim |
10 | Sarkoplazmik proteinler ve kastaki işlevleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Et rengi ve et rengini etkileyen faktörler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim |
12 | Proteolitik enzimler, çalışma koşulları ve et kalitesine etkileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim |
13 | Proteolitik enzimler, çalışma koşulları ve et kalitesine etkileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim |
14 | Proteolitik enzimler, çalışma koşulları ve et kalitesine etkileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim |
15 | Proteolitik enzimler, çalışma koşulları ve et kalitesine etkileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Pearson, A.M.; Young, R.B., 1989. Muscle and Meat Biochemistry. Academic Press, Inc.,London, p.457 Lawrie, R.A., 1991. Meat Science. 5th Ed. Pergamon Press, New York, NY. Laboratory Manual for Meat Science, 2000, 7th Edition by Savell, J.W. and Smith, G. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Pearson, A.M.; Young, R.B., 1989. Muscle and Meat Biochemistry. Academic Press, Inc.,London, p.457 Lawrie, R.A., 1991. Meat Science. 5th Ed. Pergamon Press, New York, NY. Laboratory Manual for Meat Science, 2000, 7th Edition by Savell, J.W. and Smith, G.C. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 14 | 4 | 20 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 14 | 56 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 4 | 14 | 56 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 168 |